Geoblog.pl    bogmar    Podróże    LITWA, ŁOTWA 2010    Przyjazd do Rygi

Łotwa
Łotwa, Rīga

1 LVL = 5,85 PLN

CENY PALIWA : D = 0,747 ; 0,754 LVL ; E 95 = 0,757 LVL (na różnych stacjach niewielkie różnice).

KOWNO - granica łotewska = 178 km , droga E 67/A 10/A7.
KOWNO - RYGA = 260 km.

Po dojechaniu do Rygi wyjaśniła się sprawa braku miejsc w hostelach. Otóż w ten weekend odbywało się święto " Dni Rygi".Całe centrum było wyłączone z ruchu.
Samochód zostawiliśmy na głównej magistrali biegnącej wzdłóż Dźwiny - 11 Novembra Krastmala i poszliśmy szukać dojazdu do hostelu gdyż od tej strony nie ma wjazdu ( jest otwarty odcinek około 70 m gdzie jest wjazd na parking strzeżony ).
Ulokowaliśmy się w hostelach (znajdują się w tej samej kamiennicy) i poszliśmy szukać parkingu gdyż jest to ścisła starówka i wjazd mają tylko taksówki i osoby posiadające przepustki. W internecie na stronach hosteli jest niezbyt jasno napisane odnośnie parkingów dla gości hotelowych. Te bezpłatne to nistrzeżone miejsca parkingowe dość odległe od Hosteli.
Ze względu na święto na parkingach nie było dużo wolnych miejsc.Obok tego, o którym wspominaliśmy wcześniej jest drugi trochę bliżej hostelu. Udało nam się tam zostawić samochód na noc (do godz.8:00 rano) i utargować cenę - 5 LVL.

Nasz hostel był dosłownie kilkaset metrów od Placu Ratuszowego przy którym znajduje się Ratusz, Dom Bractwa Czarnogłowych i Muzeum Okupacji. Pomaga ono zrozumieć złożoną historię Łotwy w XX wieku. Ekspozycja muzeum obrazuje zwiedzającym pięćdziesięcioletnią historię panowania reżimów totalitarnych na Łotwie, tj.okres pierwszej okupacji sowieckiej (1940-1941), niemieckiej okupacji (1941-1944/45) oraz drugiej okupacji sowieckiej (1944/45-1991), aż do odnowienia niepodległego państwa łotewskiego. Wstęp bezpłatny ale stoi skarbonka "co łaska".
W pobliżu jest Kościół św. Piotra, najwyższej świątyni w mieście.
Przy moście drogi wylotowej do Jelgawy stoi wieża TV, kształtem przypominająca wieżę Eifla z Paryża.
Na przeciw niej stoi Brat naszego Pałacu Kultury i Nauki z Warszawy. Wokół niego są bardzo biedne domy jak nie z centrum miasta.
W niedalekiej odległości nad brzegiem rzeki jest wielki bazar sąsiadujący z dworcem autobusowym i kolejowym.

Riga Backpackers Hostel - zapłata w LVL i EUR
Marstalu 6
Riga
p. +371 722 99 22
f. +371 722 90 03
email: info@riga-backpackers.com
W tym hostelu jest duża kuchnia z jadalnią i darmowy internet.

Riga Hostel - zapłata tylko w LVL
Marstalu 12
Riga
p. +37122337884
f. +37167388445
email: reception@rigahostel.com.lv
W tym hostelu śniadanie, kawa, herbata, szisza przez cały dzień w cenie.Darmowy internet i Wi Fi w całym hostelu. W podziemiach znajduje się klub lecz ze względu iż były Dni Rygi świecił pustkami. Wszyscy wybrali zabawę na powietrzu.
Według nas ze względu na klimat i atmosferę tam panującą należy do najbardziej lubianych przez młodzież hosteli.