Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Sunshine Coast

Sunshine Coast

Australia
Australia, Noosa Heads

Dziś wyjeżdżamy do Sunshine Coast. Po drodze wstępujemy na punkt widokowy w Glass House Mountains, z którego podziwiamy wybrzuszenia terenu niespotykane w tych rejonach.
Na krótki postój zatrzymujemy się przy Ettamogham Pub.
Docieramy na plantację ananasów. Tu przy drodze stoi kilkunastometrowej wysokości ananas, który swym ogromem przyciąga klientów. Australijczycy lubują się w tego rodzaju dekoracjach. W czsie naszego podróżowania po Australii widzieliśmy tego przykłady w postaci "big banan", "big truskawka" itp.
W Noosa Head National Park idąc trasą turystyczną mogliśmy podziwiać zarówno szerokie, białe plaże i małe zaciszne zakątki wciśnięte w klify oraz umiejętności surferów.
Szalenie miłym i zaskakującym zdarzeniem było spotkanie z Colinem (z którym byliśmy na wycieczce z Darwin do Adelajdy). Przybył tu aby poserfować na desce.
W zaroślach obok miejsc przeznaczonych do grilowania mieliśmy bliskie spotkanie z iguaną - wielką jaszczurką, która czekała na kęsek czegoś innego niż zwykle się żywi. Natomiast na eukaliptusie nad naszymi głowami budzil się ze snu koala.
Wracając do Brisbane zatrzymaliśmy się w innym kurorcie - Mooloolaba. Na wybrzeżu znajduje się pomnik Steva Irwina – australijskiego przyrodnika, prezentera telewizyjnego, a od 1991 również dyrektora Australia Zoo w Beerwah w stanie Queensland w Australii. Był zagorzałym działaczem na rzecz ochrony środowiska. Odkrył żółwia Irwina, którego nazwano na cześć Steve'a. Na świecie zasłynął m.in. dzięki występom w programach na Animal Planet oraz Discovery Channel.
Zmarł w Port Douglas w Australii 4 września 2006 r w wyniku przebicia serca przez ogon płaszczki.

Zapraszamy do obejrzenia filmu Noosa Heads, (Sunshine Coast)