Geoblog.pl    bogmar    Podróże    KANADA 2015    CN Tower i Toronto Island

CN Tower i Toronto Island

Kanada
Kanada, Toronto

Zgodnie z zapowiadaną prognozą pogody po chmurach i deszczu nie ma śladu. Niebo bezchmurne od samego rana.
O 8:30 jesteśmy już pod CN Tower. Kasy otwierają o 9:00 ale chcemy być pierwsi, zanim przyjadą autokary z wycieczkowiczami.
Pogoda wymarzona aby obejrzeć z góry panoramę miasta.
Bilet kosztuje 35 CAD/osoba + podatek HST - 4,55 CAD. Cena łączna za jedną osobę to 39,55 CAD. Oczywiście wszędzie widniała cena bez podatku, dopiero przy płaceniu widzimy ile naprawdę trzeba zapłacić.
Wjeżdżamy bardzo szybką windą na wysokość 346 m, gdzie znajduje się najwyższa na świecie obrotowa restauracja, której pełen obrót wokół własnej osi trwa 72 min. Ucieszeni pięknymi widokami, po schodkach schodzimy trochę niżej do wysokości 342 m aby skosztować kolejnej atrakcji a mianowicie spaceru po szklanej podłodze. Wieża ma wysokość 553 m.

Wracamy do hotelu aby zdać klucze, bo to już ostatni dzień pobytu w Kanadzie. Bagaże zostawiamy w hotelowej przechowalni i pędzimy do Harbour Square Park - Terminal Jack Layton Prom. To stąd wypływają promy na Toronto Island.
Wpadamy na przystań 5 minut przed wypłynięciem. Kupujemy bilety na Centre Island. Bilet kosztuje 7,25 CAD/osoba i obejmuje powrót. Tym razem cena podana w kasie obejmowała podatek i była ostateczna.
Prom odpływa o 11:00.
Z tego miejsca pływają również promy na: Ward's Island (lewa wyspa) i Hanlan's Point (prawa wyspa), gdzie jest lotnisko.
Jest piękna pogoda więc mamy okazję do zrobienia pięknych fotek panoramy miasta ze wszystkimi wieżowcami.
Z braku czasu obeszliśmy tylko Wyspę Centralną na końcu, której jest piaszczysta plaża z molem.
Ledwie zdążyliśmy na powrotny prom o 13:15.

Odebraliśmy bagaże z hotelu i pojechaliśmy na lotnisko.