Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Zwiedzanie

Zwiedzanie

Australia
Australia, Alice Springs

Alice Springs liczy 27,5 tys. mieszkanców (z czego 1/10 stanowią Aborygeni co oznacza największe skupisko ludzi w promieniu 1500 km. Białe osadnictwo rozpoczęło się tu w 1871 r.- obok niewysychających źródeł słodkiej wody zbudowano telegraficzną stację przekaźnikową Overland Telegraph Line.
Na nocleg zatrzymujemy się we wczesniej zarezerwowanym Annie's Place Hostel
Annie’s Place oferuje 5 AUD za obiad: fish&chips, pizza lub lasange.

Alice Springs Reptile Centre – wstęp 10 AUD, niecałe 5 minut drogi od Annie’s Place. Można podziwiać jaszczurki, żaby, pająki lub nawet przytulić węża.
School of the Air – wstęp 4 AUD, można się zapoznać jak działa szkoła na odległość, gdzie lekcje są transmitowane satelitarnie przez kamery internetowe do najdalej oddalonych miasteczek.

Dziś mamy dzień przerwy w naszej podróży na południe kontynentu więc ruszamy na zwiedzanie miasta.
Wciąż mamy piękną bezdeszczową pogodę. Idziemy nad wyschniętą rzekę Tood, wchodzimy na Anzac Hils - wzgórze z pomnikiem poświęconym żołnierzą walczących na różnych frontach w kilku wojnach.
Dopadają nas tu ogromne ilości much do tej pory nigdzie niespotykane. Gdy mówiliśmy wpadały nam do gardła ,nosa itp. Przygotowani byliśmy na bliskie spotkanie z nimi więc założyliśmy siatki ochronne i dalej kontynuowaliśmy zwiedzanie miasta w nieco dziwnym stroju.
Na wszystkich skwerach i trawnikach jest dużo Aborygenów, którzy pozostawiają po sobie ogromne ilości śmieci w postaci plastikowych torebek i papierów.
Ogólnie w mieście nie ma nic ciekawego i nie polecamy tu dłuższego postoju.
Noce są chłodne bo nad ranem musieliśmy przykryć się czymś grubszym niż tylko prześcieradłem.

Hostel:Annie's Place Hostel - 1 doba/osobę = 19,80 AUD (pokoje wieloos.)