Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Park Narodowy Litchfield

od 8:00 - 20:00 (Central Standard Time) na dobę
E -mail: getaways@groovygrape.com.au
Adres : 10 St Bacon , Hindmarsh SA 5007

Z wyżej wymienionym biurem podróży udajemy się na zwiedzanie Australii począwszy od Darwin a kończymy w Adelaide. Pierwsza wycieczka trwa 3 1/2 dnia / 3 noce i kończy się w Alice Springs, zaś druga 5 1/2 dnia / 5 nocy i kończy w Adelaide.
Wyjeżdżamy o 7:00 rano i kierujemy sie do Litchfield National Park.
Na tej wycieczce naszym kierowca, przewodnikiem i kucharzem jest Dan. Oprocz nas jedzie Clarisa z Hiszpanii i Jenny z Colinem (USA, Kanada).

Litchfield National Park, bujne lasy, wspaniałe wodospady, baseny musujące i można zobaczyć wysokie i sprytnie zaprojektowane kopce termitów. Co więcej wszystkie główne atrakcje przyrodnicze - w tym Buley Rockhole i Florence dramatyczne, Tolmer i Wangi - są łatwo dostępne z głównych dróg w Litchfield .
Zaledwie kilka kilometrów od wejścia do parku zobaczyć można gigantyczne kopce termitów. Milionowe armie małych termitów zbudowały je na osi północ - południe.
Można tu pływać pod torrenty tumbling Twin Falls Florencji lub urządzić piknik i wspiąć się na spektakularny punkt widokowy. Stąd, 1.5 km Florence Creek Walk prowadzi do popularnej Buley Rockhole. Dalej można, zobaczyć Tolmer Falls.
Z pobliskich Greenant Creek, po 90 minutowym spacerze dochodzimy do Tjaetaba Falls, świętego miejsca aborygenów. Następne dojerzdzamy do Wangi Falls Litchfield - największych i najbardziej dostępnych wodospadów.
Ostatnią atrakcją wycieczki jest Bamboo Creek - miejse opuszczonej kopalni cyny.
Na krótko zatrzymujemy się w Adelaide River Inn, gdzie odwiedzamy bar i Adelaide War Cemetery.
Na pierwszy nocleg zatrzymujemy się na polu kempingowym gdzie rozbijamy nasze obozowisko.