Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Powrót do Brisbane

Powrót do Brisbane

Australia
Australia, Brisbane

Na dworzec przyjeżdżamy o 11:00 i udajemy się do pobliskiego parku - Roma Street Parkland. Robimy trochę fotek, wygrzewamy się na słońcu. Odbiera nas Mirek i wracamy do naszego drugiego domu.
Po 2 dniach aklimatyzacji w szalenie ciepłej atmosferze wybraliśmy się do city. W czasie całodniowego spaceru zobaczyliśmy City Botanic Garden i przylegające do niego budynki Parliament House, Queensland University of Technology, Old Goverment House. Byliśmy również w najładniejszej katedrze miasta - Św.Jana oraz w kościele Św. Stefana. Przy Anzac Square znajdował się War Memorial - pomnik poświęcony poległym żołnierzom walczących w różnych wojnach. W niedalekim sąsiedztwie jest bardzo ładny plac - King George Square, przy którym stoi Ratusz w otoczeniu kilku pomników. W Wichman Park znajduje się zabytkowy wiatrak-młyn, który ze względu na wady konstrukcyjne nigdy nie spełniał swojej roli.

Dworzec autobusowo-kolejowy: Transit Centre, 3 Roma Street.