Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Wycieczka na wyspę Stradbroke

Wycieczka na wyspę Stradbroke

Australia
Australia, Stradbroke Island

North Stradbroke Island jest położona godzinę jazdy od centrum Brisbane, Można się tam dostać z Cleveland promem lub taksówką wodną,
Wyspa słynie z malowniczych przylądków, wielokilometrowych miejsc do surfowania i białych, piaszczystych plaż. Chociaż Straddie jest drugą co do wielkości wyspą piaskową na świecie (po Fraser Island), jest idealnym rozwiązaniem dla entuzjastów z napędem na cztery koła. Na wyspie są drogi asfaltowe co sprawia, że nadaje się dla konwencjonalnych samochodów.

Dzisiaj mieliśmy jechać na Fraser Island, ale padający deszcz spowodował zmianę planu.

Wybraliśmy się na Stradbroke Island. Po nocnych opadach deszczu rano już było OK.

Prom "BIG RED CAT" z Cleveland (dzielnica Brisbane) do Dunwich (na wyspę) płynie 1 godz. Cena ; samochód + 4 osoby = 101 AUD (w tym powrót).

Odwiedziliśmy tam cmentarz, na którym pochowani są ludzie płynący statkiem, gdzie podczas rejsu wybuchła epidemia trądu. Aby uchronić innych przed zarażeniem zostali właśnie tam skierowani.
Trasą turystyczną doszliśmy do Blue Lake, słodkowodnego jeziora położonego w głębi lasu. Innym słodkowodnym jeziorem, do którego można dojechać samochodem jest Brown Lake. Nazwa pochodzi od brązowej barwy wody.
Jest tu również wspaniała trasa widokowa wzdłuż brzegu wyspy, gdzie można podziwiać piękne piaszczyste plaże położone wśród klifowego brzegu. Są również plaże długie i szerokie gdzie można poszaleć samochodem.