Geoblog.pl    bogmar    Podróże    INDIE 2011    Wycieczka do jaskiń

Wycieczka do jaskiń

Indie
Indie, Ellora Caves

Ellora leży około 30 km na północny zachód od Aurangabadu.
Znajduje się tu ponad 30 jakin należących do najważniejszych zabytków indyjskich, które zaczeto wykuwać w połowie 6 wieku naszej ery. Było to w czasie gdy w Indiach kwitł buddyzm i pierwsze jaskienie powstały właśnie jako miejsca do medytacji i klasztory buddyjskie. Znajdują sie w nich posągi buddy, stupy, groty medytacyne. Pod koniec 7 wieku buddyzm został wyparty przez hinduizm i kolejne jaskinie to już hinduskie dzieło. Zwieńczeniem hinduskiej sztuki jest przepiękna światynia Sziwy - Kailash Temple to już cała budowla wykuta z jednego bloku skalnego. Oprócz tego w Ellorze znajdują sie jaskinie Dzinijskie, powstale w 10 wieku. Posągi Mahawiry którego nauki zapoczatkowały tą religię, wygladają jak posągi Buddy (na nich je wzorowano).

Rano miejskim czerwonym autobusem podjechaliśmy do Central Bus Station - 5 Rs/osoba, a następnie za 22 Rs/osoba do Ellory.Autobus jechał 1 godz.Zatrzymuje się przy głównym wejściu przy jaskini Nr.16, która uważana jest za najładniejszą.Wstęp = 250 Rs/osoba.
Przy części świątyń wciąż trwają prace konserwatorskie.Uważamy, że na zwiedzenie całego kompleksu wystarczą 4 godz.
Jeżeli chodzi o zakup pamiątek to tutej jest taniej niż w Ajancie i sprzedawcy są mniej natrętni.Dzieje się tak dlatego iż większośc turystów podróżuje w przeciwnym kierunku niż my i po dotarciu tu już są obkupieni.