Geoblog.pl    bogmar    Podróże    INDIE 2011    Plażowanie

Indie
Indie, Palolem Beach

1 USD = 44,50 INR

Palolem Beach leży 3 km od miasta Canacona.Jest to typowo turystyczne miejsce.Bezchmurne niebo, +35 stopni w powietrzu a woda około +26 st. lecz niezbyt czysta.
Rano poszliśmy "na zwiady".Okazało się,że jest tu sklep monopolowy z piwem i mocniejszymi trunkami po cenach kilkakrotnie niższych niż w pozostałej części Indi.Zrobiliśmy więc zakupy, bo po skutecznym odkażaniu (do tej pory nie mieliśmy problemów żołądkowych) nasze zapasy się skończyły.I tak zaczęliśmy kilkudniowe lenistwo przed dalszą podróżą
Ku uciesze wszystkich oprócz wegetariańskiego menu we włoskiej restauracji można było skosztować wiele "normalnych" posiłków i owoce morza.Nawet tutejsze krowy przestały być wegetariankami i zaglądały do restauracji.Bartek dalej dzielnie dotrzymywał nam kroku, a jak był śpiący to drzemał na restauracyjnych krzesłach
W czsie tego pobytu popłynęliśmy łodzią na 1 godz. wycieczkę na spotkanie z delfinami - 150 Rs/osoba.
Jest możliwość krótkiej przejażdżki na słoniu i zażycie naturalnego prysznica z trąby słonia.Nasze dzieci z Bartkiem postanowiły to sprawdzić.Wszyscy z wycieczki wrócili zadowoleni.Dla zainteresowanych podajemy trochę szczegółów.Z Palolem jedzie się ok. 70 km do miejscowosci - chyba Ponda... Koszt taksowki to 1000 Rs (w obie strony + poczekanie przez taksowkarza na miejscu ok. 2 godz.).
Jazda na sloniu: 600 Rs/osoba (ok. 15-20 minut), (dziecko gratis;), Kąpiel słonia: 600 Rs/osoba.Do mycia słonia dostaje się połówki orzecha kokosowego.Jednorazowo słoń wylewa na pasażerów ok. wiadra wody.
3.03.2011.
Dziś żegnamy się z resztą grupy i dalej jedziemy sami do Ellory, Ajanty i Khajuraho.Reszta jutro odlatuje do swoich domów.
Taksówką za 700 Rs jedziemy na dworzec kolejowy do Margao/stacja kol. Madgaon, skąd o 10:50 mamy pociąg do Manmad (900 km).