Geoblog.pl    bogmar    Podróże    INDIE 2011    Bahai Temple, India Gate, Humayun's Tomb

Bahai Temple, India Gate, Humayun's Tomb

Indie
Indie, Delhi

Rano dostaliśmy SMS-a od Marka i jego "grupy wiedeńskiej", że już są w Delhi.Umówiliśmy się na wieczorne spotkanie.
Na dziś planowaliśmy zwiedzanie Delhi z pokładu autobusu HoHo, ale po pierwsze trochę za późno się zebraliśmy, po drugie nie mogliśmy znaleźć przystanku tego autobusu a miał być niedaleko naszego hotelu ani jego biura.Wszyscy "pomocni" tak tas kierowali, że za każdym razem lądowaliśmy w jakiejś agencji, która miała też autobusy wożące turystów po mieście ale nie były to Ho Ho. Zgodnie stwierdziliśmy, że teraz to już za późno aby objechać miasto z poszukiwaną linią bo jest za mało czasu i taniej będzie się poruszać po zaplanowanych obiektach biorąc motorikszę.Tak też zrobiliśmy.
Pojechaliśmy do India Gate i pobliskiego Parliamentu, następnie odwiedziliśmy Bahai Temple i Dilli Haat Food & Crafts Bazaar, gdzie nasze Panie miały okazję przymierzć sari. Mimo pierwszych fascynacji na zakup jednak się nie zdecydowały. Są tam również sklepy z pamiątkami ale tą przyjemność zostawiliśmy sobie na koniec pobytu w Indiach bo za ciężko to wszystko nosić a towaru przecież nie zabraknie.
Wracając do hotelu zatrzymaliśmy się jeszcze przy grobowcu Humayuna.
Wieczorem spotkaliśmy się z "grupą wiedeńską". Gdy przyszliśmy do hotelu Marka Piotr Bartosiewicz "oboski" już tam był. Udzielił nam trochę rad, następnie odprowadziliśmy go do taksówki, gdyż był to jego ostatni dzień pobytu w Indiach.

Bahai Temple
Bahaicki Dom Modlitwy - znany jako Lotus Temple ze względu na jego kształt flowerlike jest zlokalizowany w New Delhi i jest jego wybitną atrakcją. Został ukończony w 1986 roku i służy jako Matka Świątyni subkontynencie indyjskim
Konstrukcja składa się z czystego białego marmuru architekt Furiburz Sabha wybrał Lotos jako symbol wspólnych hinduizm, buddyzm, Dżinizm i islamu. Zwolennicy każdej wiary mogą odwiedzać świątynię i modlić się lub medytować.
W około jest dziewięć basenów z wodą, która zapala się, w naturalnym świetle. Wygląda na to spektakularne o zmierzchu, gdy jest oświetlony Bahaickie
Czynne: Wt-N; od 9:00-19:00 (Wejście: Free) Poniedziałki zamknięte

India Gate
W centrum New Delhi stoi 42 m India Gate, "Arc-de-Triomphe" jak brama na środku skrzyżowania. Bardzo podobne do jego francuskiego odpowiednika, upamiętnia żołnierzy indyjskich 70.000, którzy stracili życie walcząc w brytyjskiej armii podczas I wojny światowej pomnik zawiera nazwy ponad 13516 żołnierzy brytyjskich i indyjskich zginęło w północno-zachodniej granicy w wojny w Afganistanie 1919 roku.

Humayun's Tomb
Położony w pobliżu skrzyżowania dróg i drogowych Mathura Lodhi, ten wspaniały grobowiec w ogrodzie to pierwsze znaczące przykład architektury Mogołów w Indiach. Został zbudowany w 1565 r dziewięć lat po śmierci Humayun.
Otwarty codziennie, wstęp = 250 INR.