Geoblog.pl    bogmar    Podróże    ISLANDIA i WYSPY OWCZE 2012    Wodospady Lawowe i lawowa jaskinia

Wodospady Lawowe i lawowa jaskinia

Islandia
Islandia, Reykholt

Gorąco +17° C.
Zwiedzanie zaczynamy od miasta Borg. Następnie docieramy do najcieplejszych źródeł Deildartunguhver.

Następny przystanek to Reykholt. Jest to miasto Snorri Sturlusona islandzkiego poety, historyka, polityka i przywódcy. Dwukrotnie pełnił funkcję przewodniczącego w islandzkim parlamencie.

Jedziemy dalej do Surtshellir gdzie są jaskinie na stosunkowo płaskim terenie.

Oglądamy wodospad Hraunfossar - wodospady wypływające spod lawy Hallmundarhraun, niedaleko Húsafell.

Jedziemy szutrową drogą pomiędzy trzema lodowcami największym Langjokull i najmniejszym Ok do miejsca nachodzenia na siebie płyt tektonicznych Ameryki i Europy.

Przed noclegiem byliśmy jeszcze w Pingvellir - "Pola zgromadzeń" - obszar historyczny: po zasiedleniu wyspy w IX wieku, na tym terenie miały miejsce spotkania islandzkiego parlamentu. Przepiękne tereny z rozstępami powstałymi w wyniku trzęsień ziemi, formacjami lawowymi, malowniczym wodospadem, jeziorem i roślinnością. W centrum informacji o pingvellir można obejrzeć filmy traktujące o różnych zagadnieniach związanych z obszarem Parku Narodowego Pingvellir.
W dole za płynącą rzeczką widać kościół.