Geoblog.pl    bogmar    Podróże    Pielgrzymka do Schio (Włochy) 2012    Uroczystości 27 rocznicy objawień Matki Bożej

Uroczystości 27 rocznicy objawień Matki Bożej

Włochy
Włochy, Schio

Schio jest miastem liczącym 39.000 mieszkańców.Znajduje się w prowincji i diecezji Vicenza. Leży w dolinie Leogry.
Matka Boża objawiła się w kościele St Martin: posąg Matki Boskiej Różańcowej ożył . Później, Renato miał objawienia w innych miejscach też: w domu, w sali przeznaczonej do modlitwy i spotkań z jego bliskimi współpracownikami, w krypcie Wieczerniku; na Monte di Cristo ... Kiedy Matka Boża objawia się na zewnątrz kościoła św Marcina, przychodzi z otwartymi ramionami zwróconymi ku niebu

Po śniadaniu opuszczamy hotel i udajemy się do Schio. Msza św. jest o godz.11:00. Odprawiana w wielkim namiocie, który od kilku lat służy za kaplicę gdyż władze kościelne podobnie jak w Medjugorje wciąż rozpatrują sprawę objawień i do tej pory nie zajęły jeszcze ostatecznego stanowiska.
Po południu idziemy na Drogę Krzyżową, która wiedzie na Górę Chrystusa.

Kościół San Martino jest najstarszym kościołem w Schio. Obecny budynek pochodzi z X wieku. Kościół, po zajęciu przez Napoleona, został uratowany przez prywatne osoby w 1810 roku. Od tego czasu jest to własność prywatna. Renato Barona.
W kościele jest figura Matki Bożej Różańcowej . Posąg został wyrzeźbiony w 1940 roku przez Romano Cremasco. Był umieszczony w kościele kapucynów w Schio. W późniejszych latach figura znajdowała się przemiennie raz w jednym raz w drugim kościele
Od austriaków dowiedzieliśmy się, że wczoraj modląca się 15-to osobowa grupa widziała na żywo Matkę Bożą.(Obecnie kościół otwierany jest tylko w sobotę).
Obok Wieczernika Modlitwy znajduje się ,,Ogród pamięci" z dzwonami i Dom Świętej Rodziny według widzenia Renato Barona.

W Wieczerniku Modlitwy znajduje się malutka statuetka, pochodząca z Betlejem i przedstawiająca Dzieciątko Jezus. 28 grudnia 1987 roku (dzień Świętych Niewinnych), oczy tego świętego wyobrażenia zaczęły wydzielać łzy i trwało to przez blisko pięć godzin.
Po czterech dniach od tego faktu Matka Boża powiedziała: „…Jezus płacze wraz ze mną z powodu wielkiej obojętności ludzi. On widzi każdą duszę i każde serce, lecz serca i dusze są daleko od Niego: zostań ty blisko Niego! Mój głos nie jest wystarczająco mocnym wezwaniem; Jego łzy nasączą tą jałową ludzkość. Oh, będzie płakała, będzie płakała ta pyszna generacja o zatwardziałych sercach. Słuchajcie mnie, moje dzieci”.

Nic dodać, nic ująć: każdy bardzo dobrze może pojąć jakże uzasadniony jest ten niewyjaśniony płacz figurki. Był to zatem ewidentny „znak” miłości Boga, silne wezwanie, mające na celu przekonanie wszystkich by powrócili do Niego.

Dzieciątko Jezus płacze po raz drugi
Wydaje się, że pierwszy płacz statuetki nie był wystarczający ponieważ…
31 grudnia 1990 roku, po południu, płacz Dzieciątka Jezus, znajdującego się w kołysce przechowywanej w jednej z gablot Kaplicy Wieczernika, powtórzył się i trwał przez ponad trzy godziny. Wielu z obecnych przy tym nowym „znaku”, było zdumionych i poruszonych tym po raz któryś z rzędu uwidocznionym niebiańskim zjawiskiem, które jak i poprzednie miało na celu poruszenie zatwardziałych serc nas ludzi. W nocy, tego samego dnia, na Górze Chrystusa, po Drodze Krzyżowej, Matka Boża daje następujące wyjaśniające orędzie:
„. .. Drogie dzieci, to jest czas nowego ukrzyżowania Jezusa. Kochajcie Go i wraz ze mną zbliżcie się do Niego … „

Dzieciątko Jezus płacze po raz trzeci
4 maja 1993, o godzinie 10 rano, w trakcie, gdy jedna z grup pielgrzymów znajdowała się na modlitwie przed gablotą, Obecni zauważyli, że cała twarz Dzieciątka Jezus zaczęła wydzielać jakby krople potu, a łzy płynące z oczu spadały na poduszkę. Jedna z tych łez wyglądała na poduszce jak perła. Zawołano Renato, który gdy przybiegł wraz z przyjaciółmi i z zachwytem patrzył na to zjawisko. Renato próbując podnieść wieko gabloty, by zebrać strzykawką spływające łzy, spowodował uruchomienie się alarmu, na którego odgłos zbiegło się bardzo dużo ludzi. Figurka Dzieciątka Jezus płakała po raz trzeci.