Geoblog.pl    bogmar    Podróże    PORTUGALIA 2013    Lagos

Lagos

Portugal
Portugal, Lagos

Do Lagos docieramy o 5:00 rano.
Zgodnie z umową na przystanku czeka na nas Józek. Razem udajemy się do HOSTELU LAGOS znajdującego się na starym mieście, kilkaset metrów od przystanku.
Po krótkim odpoczynku wyruszamy w miasto. W autobusie było mało pasażerów, więc mieliśmy miejsca leżące i trochę pospaliśmy

Meia Praia jest najbardziej znaną z plaż Lagos. Jest największą z plaż. Cudownie czysty piasek, piękne bary na plaży i bliskość do miasta sprawiają, że jest idealnym miejscem na relaks na plaży w Lagos. Meia Praia rozciąga się na długości 4 km, aż do delty rzeki Odiáxere i Arao . Spacer z przystani, obok dworca kolejowego trwa około 5 minut, aby dotrzeć do zachodniego końca.
Na zachód od miasta są przepiękne plaże: Praia da Batata, Estudantes, Praia da Pinhao, Praia Donna Anna, Praia do Camilo, Praia Grande, Ponta de Piedade (przylądek), Praia do Canavial, Praia Porto de Mos, Praia da Luz.

Praia da Batata znajduje się najbliżej od centrum Lagos, a tym samym jest znana jako lokalna " plaża miejska ". Przy zejściu do plaży jest wspaniały widok na twierdzę, Forte Ponta da Bandeira, która kiedyś była używana do obrony Lagos. Chociaż mała w porównaniu do Meia Praia, Praia da Batata ale jest wspaniale osłonięta i jest podzielona na mniejsze zatoczki dostępne przez otwory w skałach.

Praia Dona Ana jest dość duża. Wspaniałe formacje skalne oferują piękne widoki z plaży. Jest tu również restauracja.

Praia do Camilo jest po prostu piękna! Jest zaledwie 500 m od plaży Dona Ana. Widok na plażę z góry zapiera dech w piersiach. Malownicze zakątki skalne są idealnym miejscem jeżeli ktoś szuka kąpieli z odrobiną intymności.
Na klifach nad plażą znajduje się restauracja serwująca dania kuchni lokalnej oraz specjalizuje się w świeżych owocach morza.

W Ponta da Piedade są przepiękne klify z jaskiniami widocznymi od strony morza. Obok jest Praia Grande, w rzeczywistości bardz mała.
Z punktu są widoki na drogę do Sagres - na zachód i na wschód - wybrzeże Algarve. W dali rozciąga się widok na zatokę Alvor, Carvoeiro a w tle można zobaczyć wzgórze Monchique. Wieczorem ludzie gromadzą się na skałach, aby obejrzeć zachód słońca nad Sagres.

Za skałami w Ponta da Piedade jest piękna zatoka piaszczysta z wysokimi klifami - Praia Porto de Mos łącząca się z Praia do Canavial. Jest ona 3.5 km od centrum Lagos.

Jedną z atrakcji turystycznych Lagos jest opłynięcie wybrzeża z portu do Ponta da Piedade. My wybraliśmy opcję 1h za 10 EUR od osoby. Gdy ocean jest spokojny można wykupić wycieczkę z opcją + kajak, gdzie łódź zatrzymuje się przy grotach i samemu się tam wpływa. Podczas naszego pobytu fale były zbyt duże i wycieczki z udziałem kajaków były odwołane.