Geoblog.pl    bogmar    Podróże    WŁOCHY - Sycylia 2014    Wylot do Rzymu

Wylot do Rzymu

Polska, Modlin

Inspiracją do tego wyjazdu była erupcja wulkanu Etna w grudniu ubiegłego roku. Wtedy to kupiliśmy bilety w RYANAIR
Mieliśmy małą i cichą nadzieję, że może zobaczymy erupcję na własne oczy. Jeżeli nie, to i tak na Sycylii jeszcze nie byliśmy więc mniejszych lub większych atrakcji doświadczymy.
Tym razem dołączyli do nas siostrzenica Kasia (była z nami w 2010 r na Litwie i Łotwie) oraz nasza przyjaciółka Jola z synem Christianem, która była z nami w Portugalii.

Lecimy z lotniska Warszawa - Modlin. Poniżej zamieszczamy link o możliwościach dojazdu na lotnisko. My wybraliśmy firmę przewozową TRANSLUD
Przystanek jest zlokalizowany na ul. Marszałkowskiej przed DT Centrum (przy Złotej). Bilet kosztuje 8 PLN. Czas przejazdu to około 80 minut. Na przystanku Modlin Twierdza Pętla przesiadamy się do busa (przewoźnikiem również jest Translud), który zawiezie nas do Portu Lotniczego. Czas przejazdu wynosi około 5-6 minut. Bus zatrzymuje się około 200 m przed terminalem. Nie wjeżdża na niego z powodu zbyt dużych opłat jakie sobie życzą właściciele lotniska.
Z Warszawy nie ma bezpośredniego lotu tanimi liniami na Sycylię. Samolot do Rzymu mamy o 12:35 i lądujemy na lotnisku Rzym - Lotnisko Ciampino „G.B. Pastine” (CIA).
Samoloty często się spóźniają więc bezpiecznie wykupiliśmy lot do Katanii o 21:50. Jest on jednak realizowany z Lotniska Fiumicino „Leonardo da Vinci” (FCO).

Mimo nienajlepszej pogody do Modlina docieramy o planowanym czasie.
Lot opóźnił się o 30 min, gdyż samolot był odmrażany.

Przydatne strony:
Jak dojechać na lotnisko w Modlinie (PORADNIK)