Geoblog.pl    bogmar    Podróże    TANZANIA, ZAMBIA 2014    Dar es Salaam

Dar es Salaam

Tanzania
Tanzania, Dar es Salaam

Kurs na lotnisku: 100$ = 16.600 Tsh, 1000 TZS = (2 zł)
Przy nominałach 1, 5, 10, 20 $ kurs wymiany niższy.

Ceny podane w nawiasach są cenami przybliżonymi.

Planowy przylot to 9:35. Lądujemy o czasie. Temperatura + 30° C.
Czas przesuwamy + 1 h w stosunku do czasu polskiego.
Wykupujemy wizy - 50 $. Poproszono aby w paszport włożyć pieniądze i podano dalej do drugiej osoby stawiającej stemple. Inna osoba oddaje nam paszporty i wychodzimy.
Aby nie było nieporozumień należy włożyć odliczoną kwotę do każdego paszportu osobno.
Do centrum jedziemy dala dala. Przystanek znajduje się na głównej ulicy (Julius K. Nyerere Rd.) przy stacji benzynowej około 400 m od lotniska. Na pojazdach nie ma tablic informacyjnych o kierunku jazdy, mają różne kolory.Trzeba przejść przez jezdnię na drugą stronę gdyż jest tu ruch lewostronny. Bilet kosztuje 400 Tsh (0,80 zł). Już tu spotkaliśmy się z naciąganiem białych na kasę. Źle wydali reszty i trzeba było się parę razy upominać. Sugerowali, że za plecaki musimy dopłacić.
Po drodze wysiadamy przy stacji kolejowej TAZARA aby kupić bilety na pociąg do Kapiri Mposhi (Zambia). Jest ona oddalona około 4 km od lotniska (po tej samej stronie). Jeden bilet 1st class 4-berth sleepers = 104.000 Tsh (200 zł, 64 $). Nie można płacić w innej walucie, tylko w szylingach tanzańskich. Na stacji nie ma możliwości wymiany pieniędzy. Pociągi odjeżdżają dwa razy w tygodniu, we wtorki o 10:10 i w piątki o 10:30.
Po zakupie biletów jedziemy do wcześniej zarezerwowanego hostelu YMCA znajdującego się obok hotelu Holiday Inn . Według zdobytych przez nas informacji nie ma bezpośredniego daladala do tego miejsca. Trzeba dojechać do Madżimodżja (napisałem tak jak się wymawia) i przesiąść się na drugi busik. Przystanki są zlokalizowane przy parku w kształcie trójkąta.
Wysiadamy na pętli POSTA. Do hostelu mamy 200 m.

Meldujemy się, płacimy po 28.000 Tsh (55 zł) lub 18 $ od pokoju ze śniadaniem. Po krótkim odpoczynku ja z Wiesiem idziemy szukać biura Kilimanjaro Express znajdującego się na ul.Libii (przed Zanaki st ) aby kupić na jutro rano 6:00 bilety autobusowe do Arushy. Choć to niezbyt daleko to mamy problemy z dotarciem. Kupujemy bilety - 33.000 Tsh/osoba. (65 zł).

Żeby zrobić zakupy na safari jedziemy do największego centrum handlowe w Dar es Salaam otwartego w listopadzie 2011 roku. Nazywa się Quality Center Mall i znajduje się przy głównej drodze z lotniska do centrum (Jullius K. Nyerere Rd. po prawej stronie - 2 km przed stacją kolejową TAZARA. Jest tu supermarket UCHUMI z restauracją z niedrogim jedzeniem 3.500 Tsh (7 zł) duża porcja ryżu + kurczak + sałatka, kantory wymiany walut (tu kurs 100 $ = 16.700 Tsh), butiki.
Gin 0,75 l, K VANT 35% = 7.600 Tsh (15 zł)
Sprite, Cola, Fanta 2 l = 3.000 Tsh (6 zł)

Na drodze z lotniska do centrum zawsze są straszne korki. Są chyba dwa skrzyżowania gdzie policja kieruje ruchem. Potrafi po 10 min zatrzymać ruch aby przepuścić samochody z drugiej ulicy. Trzeba przeznaczyć około 1h 40 min.

Infor. Turystyczna jest na Samora Ave 8 - 16, sob. 8:30 - 12:30 na zach. od Zanaki St,(przy promie). Najwięcej kantorów przy Samora Ave w pobliżu skrzyżowania z ulicą, przy której jest poczta (Maktaba St.).
W Tanzanii nie ma autobusów nocnych, więc większość dalekobieżnych wyjeżdża najczęściej 6 - 7 rano. Autobusy jadące na północ stacja Ubungo a na południe Temeke.
Kariakoo market - kompleks, straganów i sklepów na zachód od centrum miasta, sprzedaje wszystko, od owoców do przypraw. Targ rybny - Kivukoni, znajduje się na nabrzeżu w centrum miasta.