Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MEKSYK, GWATEMALA, BELIZE 2015    Muzeum Antropologii

Muzeum Antropologii

Meksyk
Meksyk, México Distrito Federal

Po śniadaniu pojechaliśmy do Muzeum Antropologii , ponoć najlepszego na świecie. Wstęp = 64 MXN (4,4 USD). Nie można używać kamer video a zdjęcia można robić nie używając flesza. Spotkaliśmy się tu z naszym znajomym Józkiem, z którym spędziliśmy cały dzień.
Przed budynkiem muzeum pokaz tzw. Voladores czyli podniebny taniec. Jest to jeden z najbardziej spektakularnych meksykańskich obrzędów religijnych ku czci Słońca. Czterech mężczyzn w odświętnych kolorowych strojach wspina się na 30 metrowy słup. Jedynym ich dziś zabezpieczeniem jest sznur przepasany dzisiaj przez talię, dawniej przywiązywany do kostek. Rzucają się w dół zataczając powolne obroty. Balansują ciałem w powietrzu przygrywając na flecie i bębenku. Obrotów tych jest dokładnie 13, co pomnożone przez czterech tancerzy daje 52. Liczba ta stanowi cykl w kalendarzu Majów jak również liczbę tygodni w obecnym kalendarzu.
W 2009 roku rytuał został wpisany przez UNESCO na listę Niematerialnego Dziedzictwa Ludzkości
Dojazd - przystanek metra - Chapultepec (linia 1 czerwona). Tu przy stacji metra na straganach tacos kosztuje 12 peso ale różne surówki nakłada się samemu ile się chce.

Zostało jeszcze trochę czasu więc postanowiliśmy pojechać do Pływających Ogrodów Xochimilco (Szoczymilko) znajdujących się 22 km na południe. Dojazd - metro linia 2 do końca (st. Tasquena). Dalej TL Tren Ligero = 3 MXN (trzeba mieć kartę do doładowań - 10 peso, nie ma papierowych biletów) do końca do stacji Xochimilco. My nie chcąc jej kupować daliśmy pieniądze - równowartość biletów i jedna z podróżnych na swojej karcie nas wpuściła przez bramki.
Było późno jak na rejs po kanałach. Żeby poczuć to miejsce potrzeba około 2 godz. pływania. My chcieliśmy tylko zobaczyć kanały i porobić trochę zdjęć. Na miejscu okazało się, że wokół przystani wszystko jest zabudowane domami i żeby się wydostać na otwartą przestrzeń trzeba pokonać kilka km. Wobec tego zrobiliśmy parę fotek przystani i wróciliśmy do hostelu.