Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Wyjazd. Informacje
2016

Wyjazd. Informacje

Polska, Warszawa

1 $ =119,7 JPY. W kantorze w Polsce - 100 JPY = 3,48 zł, 1000 KRW = 3,8 zł.

Po smutnych refleksjach nad wydarzeniami w świecie przyszła do głowy ciekawa myśl. Może pojechać do Japonii i Korei, tam na razie spokój. W ten oto sposób tuż przed Nowym Rokiem 2016 kupiliśmy bilety lotnicze do wyżej opisanych planów.
Przygotowując się do wyjazdu (jeżeli chodzi o Japonię) głównie opieraliśmy się na świetnie opracowanym internetowym Przewodniku po Japonii
Jeżeli chodzi o Korę to dużą pomocą okazał się Przewodnik po Korei

Lecimy do Tokio przez Dusseldorf, a wracamy z Seulu przez Frankfurt.

Jako, że do Japonii i Korei przybywamy w takim czasie, że banki są zamknięte, a na lotnisku w Tokio nie mamy rozeznania co do kursu wymiany część pieniędzy wymieniliśmy w Polsce.

Głównym przewoźnikiem w Japonii jest należąca do Państwa Grupa JR. Do firmy należy 70 % japońskiej sieci kolejowej, pozostałe 30 % - do prywatnych przewoźników. Grupa składa się z 6 regionalnych spółek pasażerskich: JR Hokkaido, JR East, JR Central, JR West, JR Shikoku i JR Kyushu oraz 1 spółki przewozów towarowych - JR Freight. Wspólnie spółki obsługują sieć kolejową połączeń miejskich, regionalnych, międzynarodowych, pociągów nocnych oraz pociągów Shinkansen.
Japan Rail Pass uprawnia do nieograniczonych przejazdów pociągami JR po całej Japonii (w tym także shinkansenami, oprócz Nozomi, Mizuho i innych prywatnych przewoźników Hakone-Tozan, Nankai Koya, Fujikyu, Kitakinki -Tango), limited express, express), sprzężonymi z nimi autobusami i promami, a także pociągami N’EX z lotniska Narita do Tokio.
Posiadacze Japan Rail Pass są uprawnieni również do zniżek w hotelach partnerskich.

Nie dostaje się gotowych biletów na podróż, a coś na wzór vouchera, który gwarantuje odbiór biletów w Japonii.
Z takiego przywileju może skorzystać tylko turysta, nie mogą Japończycy, czy osoby posiadające prawo pobytu.
7- dniowy JR Pass kosztuje 29110 JPN. Cena w złotych zależy od kursu waluty. My zapłaciliśmy 954 zł/osoba + 43 zł opłata pocztowa za przesłanie (FedEx). W cenie dostaliśmy po 1 egzemplarzu: "Japonia pociągiem" Przewodnik i JR kolejowy mapa i harmonogramy.
Przesyłka dotarła po 2 dniach.
Tym razem chcemy w jak największym stopniu wykorzystać JR i odwiedzić jak najwięcej miejsc, co spowoduje tylko pobieżne poznanie niektórych miejsc.

Za dwa bilety samolotowe zapłaciliśmy 4.513 zł (w tym opłata transakcyjna 88 zł). Czas i godziny lotu bardzo satysfakcjonujące.
Wylot z Warszawy LOT-em o 17:05

W Polsce również kupiliśmy bilety na prom z Fukuoka do Busan płacąc 687,60 zł (2 os). Do tej ceny należy doliczyć opłaty promowe uiszczane na miejscu. O ich wysokości informujemy w dalszej części bloga.

W przypadku wyjazdów turystycznych oraz wyjazdów służbowych trwających do 90 dni dla obywateli Polski udających się do Japonii i Korei Południowej nie istnieje obowiązek wizowy. Wymagane jest jedynie posiadanie ważnego paszportu, który podczas pobytu w Japonii musisz mieć przy sobie cały czas.
Przy wjeździe do Japonii wszystkie osoby powyżej 16 roku życia poddawane są procedurze imigracyjnej, która polega na pobraniu odcisków palców, fotografii twarzy oraz rozmowie z urzędnikiem imigracyjnym.
W pociągu górna półka na bagaż mieści walizkę o wymiarach: 40 x 60 cm, a według przepisów JR każdy pasażer może wnieść do 2 sztuk bagażu o wadze nie większej niź 30 kg.
Napięcie w gniazdkach w Japonii wynosi 100 wolt, a jego częstotliwość 50/60 Hz. jest to napięcie podobne jak w USA. Wtyczki z 2 płaskimi bolcami.
Czas w Japonii wyprzedza czas w Polsce o 7 godzin w okresie czasu letniego i 8 godzin w okresie zimowym. Japonia nie stosuje zmiany czasu.

Do Japonii można wwieźć:
Osoby dorosłe tzn. te, które ukończyły 20 rok życia, mogą przewozić bez cła alkohol i wyroby tytoniowe w następujących ilościach: alkohol – maksymalnie 3 butelki o pojemności 0,76 l,
wyroby tytoniowe – maksymalna ilość: 400 sztuk papierosów lub 100 sztuk cygar lub 500 gram tabaki (tytoniu),

Zakaz wwożenia:
Zywności pochodzenia zwierzęcego, nawet zakupionej na lotniskach europejskich, w sklepach bezcłowych, kwiatów (także ciętych), owoców, nasion, roślin.

Pieniądze można wymieniać w bankach lub kantorach wymiany walut za okazaniem paszportu. Kantory wymiany walut bardzo często spotykane są w urzędach i punktach pocztowych. Często oferują one najkorzystnieszy kurs, a ich godziny otwarcia są dłuższe niż banków.

Sieć GSM nie jest dostępna w Japonii. Telefonia 2G realizowana jest w innych technologiach. W Japonii popularne są sieci WCDMA (3G, UMTS). Zasięg sieci trzeciej generacji jest wystarczjący. Jedynie podczas przejazdu pomiędzy miastami mogą być przejściowe kłopoty z zasięgiem. Najlepiej jednak udać się do swojego operatora, by upewnić się na jakiej częstotliwości działa posiadany telefon.

W Japonii funkcjonuje kilka tanich linii lotniczych obsługujących loty krajowe oraz międzynarodowe z największych japońskich lotnisk.
Godnymi polecania to Peach To jedna z najtańszych japońskich linii lotniczych. Firma powstała w 2011 roku. Jej siedziba znajduje się na lotnisku Kansai, dlatego też to właśnie z KIX będziemy mieli największy wybór kierunków w Japonii i Azji.
Inna to Jetstar to japońsko-australijska linia lotnicza, której udziałowcami są m. in. australijskie linie lotnicze Quantas.
Kolejna to Air Do
Ciekawe propozycje ma Solassed Air Linia jako jedyna w całej Japonii oferuje zniżki dla nie-Japończyków wjeżdżających do Japonii na podstawie tymczasowego pozwolenia na lądowanie (do 90 dni, otrzymywane na lotnisku). W tej promocji każdy bilet kosztuje 10,500¥ niezależnie od wybranego kierunku, ważny jest 90 dni od momentu zakupu. I tak możemy polecieć z Tokio do Miyazaki, Kumamoto, Nagasaki, Kagoshimy, Oity.