Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Busan

Korea Południowa
Korea Południowa, Busan

Kurs w B N K bank 1 USD =1103,25 KRW

Przypływamy o czasie. Kontrola paszportowo-celna przebiegła bardzo sorawnie. Nie przeglądano bagażu, tylko na taśmie prześwietlono.
Z terminala promowego jedziemy shutle busem (1100 KRW/os) do dworca Busan Station. Tu wsiadamy w metro linia 1 (brązowa) i jedziemy do stacji Seomyoeon. Docieramy do naszego hotelu. Okazuje się, że jest on na 15 piętrze wieżowca. Wygląda na to, że właściciel zaadoptował swoje mieszkanie na hotel.

Busan największe miasto portowe Korei Południowej, ok. 4,1 mln mieszkańców. Drugie co do wielkości miasto kraju. Znajduje się tam największy port w kraju, największa plaża i przepływa przez nie najdłuższa rzeka. Jest tam mnóstwo parków, plaży i nadmorskich kurortów.
Ma 4 linie metra. Bilet metro 1 strefa = 1.300 KRW (1,14 $), 2 strefa = 1500 won, dzienny = 4.500 KRW (3,96 $).
Główne atrakcje to: największe w Korei akwarium z morskimi zwierzętami (24.000 Wonów = 21,1 $),
Busan Tower, plaża Gwangalli oraz park Taejongdae charakteryzujący się nadmorskimi widokami, Yonggungsa - świątyna na klifie, największe na świecie centrum handlowym Shinseage.
Obok jest most Yeongdadaegyo – który zawieszony blisko portu, łączy komunikacyjnie miasto, wchodzimy na niego, by zobaczyć port z bliska, i kutry kołyszące się na wodzie. Dookoła rozpościera się widok na szczyty otaczające Busan.
Obok jest centrum handlowe Lotte Paeksan Memorial Hall, to miejsce upamiętniające Ahn Hee Jae – koreańskiego patrioty, który w czasie japońskiej okupacji utworzył firmę ( fundację) Paeksan, która miała przynosić środki finansowe na wsparcie koreańskiego ruchu niepodległościowego. Samo muzeum generalnie dość nudne, i opisane w całości po koreańsku. Wstęp za darmo.
Busan Tower została wybudowana w 1973 roku i ma 118 metrów wysokości, znajduje się na szczycie wzgórza w parku Yongdusan. Nie ma w niej jednak jakichkolwiek nadajników radia czy telewizji. Jest wykorzystywana tylko w celach turystycznych.
W oddali widać most Gwangandaegyo. To najdłuższy most w Korei Południowej, ma około 7,4 km.
Gukje Market – targowisko, gdzie można kupić dosłownie wszystko, produkty całej Azji z dominująca rolą Korei Południowej.

Zen Backpackers, 1530 Neospot Seomyeon, Busan
Tel. 82-10-8722-1530
E-mail: june@zenbackpackers.com
Sala 10 osob.- KRW 20.000/1 osoba (sobota) i 18.000 KRW/1 osoba (niedziela)