Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Sanktuarium Maryjne w Naju
2016

Sanktuarium Maryjne w Naju

Korea Południowa
Korea Południowa, Naju

Autobusy (Airport Limousine bus - stanowisko 9 C) z Incheon Airport do Gwangju Bus Terminal: 07:20,50 /08:20,50 /09:20/ 10:20 /11:40 /12:40 /13:20.

Cena biletu - 32,300 won (około 32 USD). Czas jazdy 4 h.

Z Busan do Gwangju – 278 km (3h30)

Autobusy z Busan Bus Central (Expres) Terminal o 7:10, 13:00, 18:10 = 16.800 won.(14,7 $, 55 zł General) a Excellent = 24.700 won. Jest on zlokalizowany przy końcowej stacji metra - linia 1 (brązowa) Nopo, na północy miasta, leży w II strefia biletowej. Bilet ze stacji Seomyeon = 1400 KRW (karta)

Dalej do Naju autobus z tego samego dworca = 3.400 KRW/osoba – co 30 min. Podróż trwa 45 min.

Jedziemy autobusem o 13:00. Do Gwangju dojeżdżamy o 16:10. Za kilkanaście minut bo o 16:30 mamy autobus do Naju.

Z pomocą kobiety, która niedaleko dworca miała swój mały biznes, a mianowicie sprzedawała na ulicy drobiazgi docieramy do celu.

A było tak. Podeszliśmy do niej z wydrukowanym po koreańsku adresem. Ni w ząb nie mogliśmy się porozumieć więc odeszliśmy kilkadziesiąt metrów i postanowiliśmy sami coś zaradzić. Po chwili dobiegła do nas, ręką wskazała żebyśmy za nią poszli. Zaprosiła nas do samochodu, włączyła nawigację i zostawiając cały towar na ulicy zawiozła nas do The Blessed Mother's House. (나주 성모님 집, 경당 ). Adres koreański 12 Naju Cheon 2gil Naju city (Korean : 나주시 나주천 2길 12)

Tu spotkaliśmy się z naszym znajomym ze Szwecji Józkiem, który przyleciał dwie godziny wcześniej. Ostatnie dni spędzimy razem podróżując po Korei.

Parę godzin wcześnie przybyła tu grupa pielgrzymów z Filipin. Przyłączyliśmy się do ich programu pobytowego.

Różaniec zaczynał się o 19:30, a po nim o 20:00 była msza. Następnie wszystkich kierowca zawiózł na nocleg. Po frodze zatrzymaliśmy się przy supermarkecie aby zrobić zakupy do przyrządzania sobie posiłków w Domu Pielgrzyma, który posiadał dosyć dużą kuchnię.

Następnego dnia przywieziono wszystkich z powrotem do kaplicy. Była msza, projekcje filmów o Julii Kim i cudach eucharystycznych zdarzających się tam. My również byliśmy świadkami jednego z nich. Figurka Matki Bożej stojąca w kaplicy zaczęła się na twarzy pocić oleistą substancją. Zdarzało się to wielokrotnie, a obfitość cieczy sprawiła, że u podstawy figurki widać dużą ilość zastygłej wydzieliny podobnej do wosku z wypalonej świecy.

Po południu pojechaliśmy pod wzgórze Blessed Mother's Mountain, gdzie poszliśmy na Drogę Krzyżową.

Dom Pielgrzyma (The Blessed Mother's House) jest – 1 km od dworca autobus.

Nocleg w Domu Pielgrzyma 30.000 KRW = 26,4 $ (pokój 2 osob.)/noc. Jest on blisko Blessed Mother's Mountain, oddalony o 8 km.

Jest mikrobus, który wozi pielgrzymów o wyznaczonych godzinach na nocleg, msze i drogę krzyżową.

Objawienia Matki Bożej w Naju

To wszystko rozpoczęło się w 1980 roku, kiedy Julia Kim znajdowała sie w ostatnim stadium raka, została cudownie uzdrowiona. Ona była w tym czsie protestantką, ale prawdopodobnie nawróciła się na katolicyzm. Więcej