Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Seul

Seul

Korea Południowa
Korea Południowa, Seul

Z Samcheok do Seulu na Dong Seoul Bus Terminal przyjeżdżamy o 21:0. Znajduje się przy stacji metra Gangbyeon - linia metra nr 2 (zielona). Do hostelu Bong House jedziemy tą linią do stacji Dongdaemun History&Culture Park. Tu zmieniamy linię na nr 4 (niebieska) i jedziemy 2 przystanki do stacji Hyehwa. Stąd do hotelu mamy 5 min pieszo. Na miejscu jesteśmy po 22-giej.

Obiekt Bong House usytuowany jest 20 minut spacerem od pałacu Changdeokgung oraz 20 minut jazdy od ulicy handlowej Myeondong i dzielnicy handlowej Dongdaemun. Na ulicę Daehak-ro, zwaną koreańskim Broadwayem, można dojść ze stacji Hyehwa w zaledwie 5 minut.

W Seulu najbardziej dogodnym środkiem komunikacji jest metro, którego 8 linii pozwala dotrzeć do każdej części miasta oraz miast satelickich stolicy. Nie ma biletów okresowych na metro. Do 10 km = 1.350 won (1 $). Każde kolejne 5 km kosztuje 100 wonów. Za kartę T-money Card płaci się dodatkowo 500 Won, a po jej zwrocie otrzymuje się kaucję. Ważna w innych miastach.

Dworce autobusowe w Seulu:
Dong Seoul Bus Terminal (Gangbyeon - stacja linii metra nr 2 zielona)
Express Bus Terminal (고속 버스 터미널, "ko-sohk bus tuh-mi-nul") znajduje się w centrum handlowym Sen Plus, obok Lotte Mart. (Subway Line 3,7,9)
Intercity/Shiwae Bus Terminal (시외 버스 터미널, "shi-way bus tuh-mi-nul") jest po drugiej stronie Lotte Mart.

Zwalniamy tempo i odsypiamy poprzednie dni.
Po śniadaniu idziemy do Seoul Munmyo Confucian Shrine and Sungkyunkwan znajdującej się w naszym sąsiedztwie. Wstęp wolny.
Idąc dalej w kierunku zabytkowych świątyń wchodzimy do Changgyeonggung Palace. Wsęp 1.000 KRW.
Następnym miejscem na naszej trasie był Gyeongbokgung Palace. Jest on najbardziej znanym z pałaców znajdujących się w mieście. W pobliżu znajdują się Ludowe Muzeum Narodowe oraz Narodowe Muzeum Pałacowe. Na cały kompleks zabytkowy składają się również przepiękne tereny przyzamkowe: jeziora, mosty i pawilony. Wstęp 3.000 KRW.

W niedzielę pojechaliśmy na mszę do Katedry Myeong-dong. Dojazd Myeong-dong Station, Subway Line 4, Exit 8. Od 1900 r do katakumb katedralnych transportowane były szczątki męczenników z całego kraju.
Byliśmy również w Seoul Tower (jest w parku) – wjazd 5.000 KRW. Do podnóża kursuje bezpłatna winda.

Pojechaliśmy również do Jeoldusan Martyrs’ Shrine (Świątynia Męczenników; Ściętych głów), Hapjeong Station, Subway Line 2 i 6, Exit 7. Znajduje się u wybrzeży rzeki Han przy Parku Hangang, otoczona jest pięknym ogrodem przypominającym Ogród Oliwny. Znajduje się popiersie JP II upamiętniające wizytę w Korei w 1989 r. Jest tu również replika groty Matki Boskiej z Lourdes. W podziemiach kościola jest muzeum poświęcone historii katolicyzmu oraz przedstawiające sylwetki koreańskich męczenników, których szczątki złożone są w Świątyni. Po zwiedzeniu Jeoldusan odpoczęliśmy na ławce w Parku Hangang (na wysokości mostu Yanghwa) skąd rozpościera się widok na Yeouido, czyli seulskie wieżowce.