Geoblog.pl    bogmar    Podróże    JAPONIA i KOREA 2016    Samcheok - groty: Daegeumgul i Hwanseongul
2016

Samcheok - groty: Daegeumgul i Hwanseongul

Korea Południowa
Korea Południowa, Samcheok

Rano zabieramy walizki i jedziemy z naszego dworca autobusowego do Samcheok z przesiadką w Gangneung. Autobusy jeżdżą co 15 min. Pierwszy jest 6:20.
Bezpośredni jest o 9:34 (2h30 min jazdy)
Z uzyskanych informacji wynika, że nie ma zbyt wiele autobusów z Samcheok do jaskiń, dlatego jedziemy pierwszym autobusem z nadzieją, że może dołożyli jakieś autobusy. W planach mamy odwiedzenie dwóch leżących blisko siebie jaskiń Daegeumgul Cave i Hwanseongul Cave.
Bilety 6.300 KRW/osoba za pierwszy odcinek i 5.300 KRW za drugi. W Gangneung jesteśmy o 7:20, łapiemy docelowy autobus o 7:30. Na miejscu jesteśmy o 8:45.
Okazuje się, że nie dołożono autobusów i musimy czekać do 10:20.

Autobusy do Hwanseongul Cave z Samcheok Intercity Bus Terminal – 40 min jazdy: 06:10, 08:20, 10:20, 14:20, 17:20, 18:50.
Centrum Informacji Turystycznej jest przy dworcu. Czynne od 9:00. Zaopatrujemy się tu w przewodniki.
Bez problemu udało się nam zostawić walizki u "zarządzających" dworcem, bo nie było przechowalni bagażu.

Do jaskiń dojeżdżamy o 11:05. Cena przejazdu 1.800 KRW/osoba.
Kasy do obu jaskiń są obok siebie. Stajemy w kolejce do kasy sprzedającej bilety do Daegeumgul Cave. Przed nami zamykają okienko, gdyż bilety na najbliższe dwa wjazdy kolejką zostały wyprzedane. Nie ma innej możliwości dotarcia do wnętrza jaskini. Najlepiej jest zarezerwować bilet wcześniej ponieważ zwiedzanie jest z przewodnikiem i zabiera on tylko osoby z jednej tury wjazdu. Kolejka jeździ co 30 minut.
Poszliśmy do drugiej kasy kupić bilety do Hwanseongul Cave (4500 KRW/osoba). Kupiliśmy bilety i powiedzieliśmy o zaistniałej sytuacji. Kasjer zadzwonił gdzieś i powiedział, że jak chcemy to tylko są wolne miejsca w kolejce na godz. 12:30. Wróciliśmy do pierwszej kasy i sprzedano nam bilety na tą godzinę (12000 KRW/osoba = (10,5 $ ).Otwarte 8:00 - 17:00. Czas zwiedzania: 1h30,
Daegeumgul Cave jest od przystanku 500 m.
Poszliśmy do miejsca skąd odjeżdża kolejka i czekaliśmy na swoją kolej robiąc zdjęcia nad uroczym potokiem.
Za mało było czasy aby iść najpierw do drugie jaskini.

Po zwiedzeniu kierując się drogowskazami szybko udajemy się do drugiej jaskini. Można dojść lub część drogi przejechać kolejką.
Tu już bez przewodnika swoim tempem obchodzimy po wyznaczonej drodze jaskinię. Robimy to jak najszybciej aby zdążyć na autobus o 16:35, bo 17:30 mamy autobus do Seulu.
Hwanseongul Cave. Od przystanku jest 1,3 km drogi pod górę (30 min). Ma 6,2 km głębokości i jest największą wapniową jaskinią w Azji. Temperatura 10-14 C. Publiczność ma wstęp maksymalnie do 1,6 km, gdzie szerokość może sięgać od 20 do 100 metrów, a wysokość od 20 do 30 metrów. W jaskini znajdują się również dwa place, 10 małych jezior różnej wielkości, a także 6 wodospadów i wiszący most. Wstęp - 4.500 KRW = 3,5 $. Otwarta 8:30 - 17:00.

Autobusy powrotne z jaskini: 6:50, 9:00, 11:20, 13:10, 15:05, 16:35, 18:00.

Na dworzec dojeżdżamy o 17:15. Odbieramy walizki, kupujemy bilety (17400 KRW/os i o 17:30 ruszamy do Seulu.