Geoblog.pl    bogmar    Podróże    EKWADOR 2016    Quito info i przyjazd do hotelu
2016

Quito info i przyjazd do hotelu

Ekwador
Ekwador, Quito

Lądujemy o 15:50.
Okazuje się, że całej naszej trójki bagaże zginęły. Zostaliśmy tylko w tym co mięliśmy na sobie. Poszliśmy załatwić wszystkie formalności z tym związane. Podaliśmy adres hotelu i czas pobytu. Nie piszemy co przeżyliśmy, bo każdy zdaje sobie z tego sprawę. Dobrze, że zostajemy tu kilka dni, więc jest nadzieja, że odzyskamy utracone rzeczy.
Z lotniska jedziemy do Hostal Belmont Plaza, znajdującego się na starym mieście. Wychodzimy przed terminal, gdzie stoją taksówki a przed nimi dwa autobusy. Pytamy o Bus Semi-expres. W odpowiedzi słyszymy, że ten autobus zawiezie nas też za 2 USD/osoba do Terminala autobusowego Quintube. Jechaliśmy 1h 50 min. Tu przesiedliśmy się do Trolebusa, którym to po 45 min jazdy dotarliśmy do stacji autobusowej Trole Hermano Miguel będącej 300 m od naszego hostelu.
Jest to skromny hotelik, ale ma świetną lokalizację. Do Pałacu Prazydenckiego nieco ponad 1 km. Wszystkie inne atrakcje starego miasta są w zasięgu spaceru.
Po nerwowej i nie przespanej nocy około 6:00 rano widzimy wszystkie 3 zaginione bagaże. Radość ogromna.

Port Lotniczy Mariscal Sucre w Tababeli jest dobrze skomunikowany z miastem Quito -18 km. na wschód. Codziennie, przez całą dobę, co około 30 min kursują autobusy firmy Aeroservicios. Bilet kosztuje 8 $ (około 1,5 h jazdy do miasta). Można go kupić w kasach znajdujących się w hali przylotów na lotnisku – dojeżdża do centrum (stare lotnisko (Antiguo Aeropuerto de Quito).
Bus Semi-exprés dojeżdża do Estación Río Coca – Ecovía (2 $ - około 2 h) co 10-14 min. lub terminalu Quintumbe na południu Quito. Przystanek autobusowy jest przed lotniskiem.

Quito leży na wysokości 2850 m.n.p. i ma unikalny kształt ze względu na swoje położenie między dwoma pasmami górskimi. Miasto jest długie i wąska - 35 km z północy na południe i 7 km ze wschodu na zachód.
Istnieją trzy główne linie komunikacji miejskiej z południa na północ i odwrotnie. Trolebus (zielona linia) - Ecovia (czerwona linia) - Metrobus (niebieska linia). Opłata za przejazd wynosi 0,25 USD.
Metro jest w budowie.

Bus terminale - Quitumbe (South) i Carcelén (North)
Trolebus jeździ z 10 de Agosto Avenue od stacji La Y do Quitumbe Bus Terminal.
Ecovia z 6 Avenue de diciembre (Północ) i / Napo Maldonado aleje (Południe) oraz Q Metrobus przez La Prensa i Ameryki Avenue
Ecovía ma dwie trasy. Pierwsza biegnie do El Playon de La Marin (Centrum-Południe), a stamtąd rozpoczyna się drugi etap o nazwie "Corredor Sur Oriental" i dociera do Quitumbe Bus Terminal.
Metrobus Q dojeżdza do Playon de La Marin.
W "Coca Rio" Dworzec Północny, łączy się kilka tras autobusów, w tym jedna, która ma połączenie ze stacją Północna Trolebus i innym, (jedzie do North Terminal Carcelén). Częstotliwość autobusów i harmonogram zostały opublikowane na peronach każdego z nich.