Geoblog.pl    bogmar    Podróże    EKWADOR 2016    Gorące źródła w Baños. Wycieczka "Szlakiem wodospadów".
2016

Gorące źródła w Baños. Wycieczka "Szlakiem wodospadów".

Ekwador
Ekwador, Baños

Rano o 4:50 przyjeżdżamy do Baños. Zatrzymujeny się w zarezerwowanym w Polsce Erupcion Backpackers Hostel Banos z którego mamy widok na wodospad Santa Virgen przy basenie z wodami termalnymi. Jest 50 m od dworca autobusowego.

Baños 1820 m.n.p.m.– słynne z gorących źródeł. Z Quito (190 km) autobus ze stacji Quitumbe (4 h jazdy). Baseny są na otwartym powietrzu, z widokiem na wulkan Tungurahua. Są również wycieczki pod ten obecnie czynny wulkan, który czasem dymi i trochę zionie ogniem. Miasto pełne jest turystycznych knajpek i noclegowni. Jest to też idealna baza wypadowa dla miłośników pieszych wędrówek.
Ważną atrakcją jest możliwość uprawiania sportów ekstremalnych, takich jak spływ rzeką, zjazd po linie, skoki na bungee oraz wycieczka autobusem szlakiem wodospadów.
Dość ciekawie prezentuje się Basílica de Agua Santa Baños.

Za 1 USD można dojechać autobusem do pobliskiej wioski, gdzie jest huśtawka na domku na drzewie 1660 m n.p. (Casa del Arbol). Wstęp 1 USD/os.Tuż obok powstało bowiem kilka innych konkurencyjnych, w tym olbrzymia huśtawa zwana Vuelo del Condor (Lot Kondora). Jest ona przed Casa del Arbol. Trzeba wyjęć wcześniej i dojść 600 metrów. Autobus wyrusza kilkaset metrów od dworca autobusowego ale ma też przystanek w jego pobliżu. Godzimy odjazdu 5:45, 11:00, 14:00, 16:00. Powroty o 8:00, 13:00, 16:00, 18:00. Czas jazdy 40 minut.

Wieczorem poszliśmy na baseny z wodami termalnymi przy wodospadzie Santa Virgen. Wodospad i cały teren jest kolorowo podświetlony a baseny mają różną temperaturę wody. Czepek obowiązkowy. Można go wypożyczyć za 0,50 $ + kaucja 0,50 $. Czynne 5:30 do 16:00 - 2 USD/os. i 18:00 do 21:30 - 3 USD/os.

Wykupiliśmy "wycieczkę do wodospadów", która przebiega wzdłuż drogi z Banos do Puyo. za 7 USD/os (miała kosztować 5 USD). Na 2 godziny wcześniej poinformowano nas, że nie ma dużo chętnych i jest tylko jeden wyjazd z przewodnikiem dużym piętrowym autobusem i jak nie chcemy tyle płacić to możemy zrezygnować.Czas trwania od 10:30 do 15:00.
Podróż rozpoczyna się od objazdu po mieście z przystankiem przy wodospadzie Santa Virgen. Następnie zatrzymujemy się przyParque Aventura San Martin gdzie jest pierwszy zjazd na linie nad kanionem, powrót wagonikiem. Drugi przystanek jest przy wodospadzie Agoyan znajdującym się po drugiej stronie kanionu. Trzeci przystanek przy wodospadzie gdzie woda spływa na ulicę po skale tworzącej okap. Jadąc dalej przejeżdżamy przez długi tunel. Czwarty przystanek przy również odległym wodospadzie Monto de la Novia. Jest tu kolejne miejsce do zjazdu na linie (15 USD). Ostatni piąty przystanek to piękny wodospad Pailon del Diablo. Wstęp dodatkowo płatny 1,50 USD/os. Na tą atrakcje mięliśmy bardzo mało czasu. W praktyce wyglądało to tak, że doszliśmy do wodospadu, krótka sesja zdjęciowa i powrót do autobusu. W naszej grupie było dużo młodych osób, które nastawiły się na zjeżdżanie na linie. Zanim wszyscy zadowolili się tą atrakcją, czas wycieczki się kończył i na ostatni wodospad zabrakło czasu. Organizator był głównie nastawiony na to, bo dał zarobić prowadzącym zjeżdżania.
Według nas ta wycieczka powinna mieć nazwę "szlakiem zjeżdzalni".
Gdy byśmy wiedzieli, że to tak wygląda to sami byśmy pojechali komunikacją miejską do wodospadu Pailon del Diablo i dalej do ponoć też ładnego wodospadu Machay - z możliwością kąpieli. Zajęło by to pewnie tyle samo czasu i widzieli byśmy więcej.
Gdy dojeżdżaliśmy do hotelu zaczął padać deszcz.