Geoblog.pl    bogmar    Podróże    IZRAEL 2017    Wylot. Informacje
2017

Wylot. Informacje

Polska, Warsaw

Tym razem wybraliśmy Izrael. Dołączy do nas siostra Marysi Nina.
Nie będziemy się dużo rozpisywali, bo chyba wszystko już inni blogowicze opisali. Skupimy się raczej jak zwykle na informacjach bardziej praktycznych.
Bilety kupione 3 miesiące wcześniej (900 zł/osoba z wszystkimi opłatami). Lecimy liniami ukraińskimi przez Kijów. Wybraliśmy to połączenie, gdyż bezpośredni LOT ma takie godziny przylotu, że ląduje nad ranem i przy dość napiętym planie zwiedzania trzeba by było trochę odespać a nie ruszać w miasto. Izraelskie linie (w tym czasie szukania) drogie.
Wszystkie noclegi rezerwowane w Polsce. W Jerozolimie zdążyliśmy się załapać na nocleg w Nowym Domu Polskim u Sióstr Elżbietanek. W Starym Domu Polskim już na ponad pół roku wcześniej było wszystko zarezerwowane.

Miesiąc przed wylotem biuro Hostelworld skontaktowało się z nami. Powiadomili, że nie mają potwierdzenia rezerwacji noclegów z Tel Avivu z Offer Hostel (który rezerwowaliśmy). Zaproponowali żebyśmy poszukali innego, gdyż z tamtym nie mogą nawiązać kontaktu.
Choć wybór był już niewielki udało nam się znaleźć miejsce w Milk & Honey Hostel.

Zgodnie z polsko-izraelską umową o ruchu bezwizowym obywatele polscy legitymujący się paszportem ważnym co najmniej 6 miesięcy od daty planowanego wyjazdu z Izraela mogą wjeżdżać i przebywać na terytorium Izraela bez wizy do 90 dni.
Do Izraela turysta może wwieźć w gotówce środki finansowe w dowolnej walucie. Zgłoszeniu podlegają kwoty przekraczające 90 tys. szekli. Ograniczeniami objęty jest również wwóz napojów alkoholowych. Osoby pełnoletnie mogą wwieźć 1 l alkoholu wysokoprocentowego oraz 2 l wina, 250 g wyrobów tytoniowych, 3 kg żywności oraz przedmioty użytkowe o wartości do 200 USD.

Napięcie elektryczne 230 V; 50 Hz, gniazdka elektryczne jak w Polsce.

Stosunkowo tanie, zwłaszcza w pakietach, są za to bilety wstępu do atrakcji turystycznych. Karta uprawniająca do wejścia do dowolnych sześciu (110 szekli) lub dziesięciu (150 szekli) parków narodowych Izraela.