Geoblog.pl    bogmar    Podróże    GRUZJA 2018    Kanion Okatse

Kanion Okatse

Gruzja
Gruzja, Kanion Okatse

Z poleconym przez naszego gospodarza kierowcą umówiliśmy się na całodzienną wyprawę do Konionu Okatse, Kanionu Martvili i gorących źródeł w okolicy miasta Nokalakevi za cenę 150 lari.
Alternatywny dojazd - z dworca w okolicy Mc Donalda marszrutka (45 min) do Choni 2 GEL/os. Dalej autobusy są rzadko i trzeba jechać Taxi.

Kanion Okatse (otwarty w 2014) - 50 km od Kutaisi.
Kanion Znajduje się w dolinie rzeki Saciskwilo, w wiosce Zeda Gordi. Jego długość wynosi około 2 km, szerokość od 3 do 20 m, a głębokość od 20 do 100 m. W kanionie jest kilka jezior, jedno z nich (jezioro Ospacho) jest długie na 60 m, ze wschodniego klifu, wapiennego masywu Aschi, spływa trzystopniowy wodospad. Pierwszy stopień ma 25 m, drugi 70 m, a w miejscu, gdzie strumień łączy się z rzeką Saciskwilo, tworzy się trzecia 35 m kaskada.
W kanionie są także jaskinie, z których wypływają źródła krasowe. Dla turystów udostępniona jest długa na 1 km platforma, zawieszona wysoko wzdłuż ścian kanionu, pozwalająca odwiedzającym na podziwianie go z góry.
Wstęp = 15 GEL. od 10:00. Poniedziałki zamknięte.

Gdy dojechaliśmy na miejsce okazało się, że są prowadzone pracę remontowe i obiekt jest zamknięty. Kierowca poszedł i załatwił z dozorcą nam wejście.
Przy wyjściu daliśmy mu składkę, tak że wyszło nam dużo taniej niż bilety.
Ruszamy dalej do następnej atrakcji turystycznej.