Geoblog.pl    bogmar    Podróże    WYSPY ZIELONEGO PRZYLĄDKA (SAL) 2018    Wylot. Informacje
2018

Wylot. Informacje

Polska, Warszawa

Po wrześniowym podróżowaniu po Gruzji i krótkim pobycie w Batumi postanowiliśmy coś poszukać, żeby poleżeć na ładnej plaży, wykąpać się w czystej i ciepłej wodzie. Coś takiego znaleźliśmy w Biurze podróży TUI. Wykupiliśmy Last Minute na Wyspy Zielonego Przylądka, na wyspie Sal.
Jest to ogromny kompleks hotelowy Sol Dunas

Wylot mamy o 11:40 z międzylądowaniem na zatankowanie samolotu i zmianę załogi w Barcelonie.
Przewoźnik to linie Enter Air.

Republika Zielonego Przylądka (Cabo Verde) leży ponad 450 km na zachód od wybrzeży Afryki, na wysokości Senegalu. Archipelag ten składa się z 10 głównych wysp i 16 mniejszych wysepek. Dzielą się one na dwie grupy: Wyspy Zawietrzne (Ilhas de Barlavento) i Podwietrzne (Ilhas de Sotavento). Wyspy Zawietrzne to położone na północy wyspy: Santo Antão, São Vicente, Santa Luzia, São Nicolau, Sal i Boa Vista. Wyspy Podwietrzne leżą na południu, są to Maio, Santiago, Fogo i Brava. Wnętrza wysp są górzyste z najwyższym szczytem Pico do Fogo – 2829 m n.p.m., będącym aktywnym wulkanem (ostatnia erupcja w 2014 r.).
Aż do 1975 roku wyspy były portugalską kolonią.
Na wyspie jest około 350 dni słonecznych rocznie, co wraz ze znakomitymi warunkami do uprawiania sportów wodnych przyczyniło się do gwałtownego rozwoju turystyki od końca lat 80. XX wieku.

Wjazd obywateli polskich na teren Republiki Zielonego Przylądka jest możliwy wyłącznie na podstawie paszportu ważnego minimum 6 miesięcy od daty powrotu do Polski oraz wizy.
UWAGA!!!! Pojawiły się wątpliwości co do tego czy z dniem 1 stycznia 2018 wizy dla członków państw UE zostały zniesione czy nie. Po powrocie zgłaszaliśmy to do biura podróży ale jeszcze nie mamy odpowiedzi. Jak sprawa się wyjaśni to napiszemy.
Wiza turystyczna upoważnia do pobytu na terenie kraju przez 90 dni. Zakup wizy możliwy jest za pośrednictwem TUI do 4 dni przed wylotem w cenie 118 zł/osoba bądź po przylocie do Republiki Zielonego Przylądka na lotnisku w cenie 25 euro/ osoba.

Wszyscy podróżujący (powyżej 16. roku życia) objęci są podatkiem turystycznym, który należy zapłacić podczas meldunku w zarezerwowanym hotelu (2 €/os./dzień).

stock
stock - 2018-12-10 17:18
Nie wiem, skąd te wątpliwości :) Cabo Verde MIAŁO znieść wizy 1 stycznia, ale, jak to w Afryce, sprawa się przeciągnęła na czas nieokreślony. My w marcu płaciliśmy i nikt wątpliwości nie miał, że bez nich nie wpuszczą nas na kabowerdyjską ziemię ;-)

bogmar
bogmar - 2018-12-10 17:52
Wątpliwości się wzięły gdy spotkaliśmy Polaków mieszkających w Manchester, którzy przylecieli z angielskiego biura podróży, wykupili wizy na lotnisku a w hotelu załatwili, ze zwrócili im pieniądze.

stock
stock - 2018-12-10 18:07
To ciekawe, może mieli w biurze obiecane, że nie będą musieli płacić za wizę. Tak czy owak, z angielskiego biura podróży na pewno łatwiej coś wyszarpać, niż z polskiego.