Geoblog.pl    bogmar    Podróże    WYSPY ZIELONEGO PRZYLĄDKA (SAL) 2018    Przylot. Informacje.
2018

Przylot. Informacje.

Polska, Warszawa

Lądujemy o 6:50.

Hotel przez to, że był położony na pustyni, 3,5 km od miasta Santa Maria starał się zapewnić gościom ciekawy i urozmaicony pobyt.
Przy basenach były bary z różną muzyką, przy barze głównym za recepcją była muzyka na żywo, a na scenie co wieczór były organizowane różne atrakcje. Najpierw dla dzieci a później dla dorosłych.

Na 10 dni pobytu 2 były z chmurami. Temperatura wody 26°C.
Nie byliśmy na żadnych wycieczkach, gdyż po pierwsze nie było dla nas już nic ciekawego, po drugie za krótko tam byliśmy a chcieliśmy tylko "leniuchować".
Gwoli informacji, wycieczki z TUI były dużo droższe. Dla przykładu od chłopców na plaży wycieczka kosztowała 25 EUR a w TUI 70 EUR z tym, że z obiadem.

Informacja odnośnie wiz.
Żeby kategorycznie rozwiać wątpliwości czy obywatele UE potrzebują wiz napisaliśmy kilka zawiadomień o prawdopodobieństwie popełnienia przestępstwa przez biuro podróży w postaci okradania obywateli polskich do CBA, ABW, NIK, UOKiK, CBŚP, Polskiej Izby Turystyki, gdyż biuro podróży do dziś nie skontaktowało się z nami żeby to jednoznacznie wyjaśnić.
Gdy otrzymamy jakąś konkretną informację opublikujemy ją tutaj.

13.12.2018.
Dostaliśmy odpowiedź od CBA i Polskiej Izby Turystyki. Nie zajmą się tą sprawą.
CBA odpowiedziało że możemy złożyć odpowiednie zawiadomienie w dowolnej jednostce Prokuratury lub Policji, gdyż analiza nadesłanego wystąpienia nie dała podstaw do stwierdzenia, że w sygnalizowanej przez Pana sprawie występują okoliczności, które dają podstawę do podjęcia dalszych czynności przez Centralne Biuro Antykorupcyjne.

Polska Izba Turystyki odpowiedziała, ze biuro podróży TUI nie jest członkiem Polskiej Izby Turystyki, nie mamy więc kompetencji, aby prowadzić jakiekolwiek działania. Proszę się zwrócić do Urzędu Marszałkowskiego, odpowiedniego do miejsca rejestracji spółki TUI, jako organu prowadzącego rejestr organizatorów turystyki działających na terenie RP..

4.01.2019.
Odpowiedź od CBŚP o przekazaniu sprawy do odpowiedniej komórki.

5.02.2019.
Odpowiedź od NIK. Między innymi w piśmie poinformowani, że "NIK nie może kontrolować podmiotów prywatnych, które gospodarują majątkiem własnym, bez udziału środków publicznych. Należy mieć też na uwadze, że Izba nie ma kompetencji do interwencji w sprawach indywidualnych. Podejmowane kontrole dotyczą problemu a nie konkretnego przypadku.
Poinformowano również, że kontrolerzy NIK sprawdzili jak Minister Sportu i Turystyki, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz marszałkowie województw realizowali zadania w zakresie realizacji przez przedsiębiorców warunków świadczeń usług turystycznych. Uprzejmie informujemy, ze Plan Pracy NIK na 2019 r. nie przewiduje podjęcia badań kontroli biur podróży.
Właściwym organem do rozpoznawania spraw dotyczących nieuczciwych praktyk godzących w interes konsumentów jest miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów."

7.02.2019.
Otrzymaliśmy postanowienie Prokuratury Tarnowskie Góry (firma pośrednicząca w sprzedaży wczasów mieściła się w tym mieście), o odmowie wszczęcia dochodzenia z adnotacją, że nie wymaga uzasadnienia(art. 325e §1 k.p.k.).
Tak to została wyjaśniona/nie wyjaśniona sprawa.

To tyle co mogliśmy pokazać czytelnikom bloga jak ta machina działa.
Nasza rada - w kraju nie płacić za nic, co jest niezbędne. Wszystkie inne dopłaty uiszczać na miejscu.