Geoblog.pl    bogmar    Podróże    ROSJA 2019    Rejs po kanałach Fontanki

Rejs po kanałach Fontanki

Rosja
Rosja, Petersburg

Dziś trochę relaksu, mniej biegania. Trochę sobie popływamy.
Są różne rodzaje rejsów: po Newie, nocne, po kanałach Fontanki. My za najatrakcyjniejszy wybraliśmy ten ostatni.
Główne przystanie znajdują się w okolicach mostów wzdłuż Newskiego Prospektu. Ceny u wszystkich agentów są bardzo zbliżone, zrobiliśmy rozeznanie, wycieczkę kupowaliśmy kilka minut przed odpłynięciem statku. Zapłaciliśmy po 600 rubli. Oficjalna cena 800 rubli.

Spacer brzegiem rzeki Mojki od teatru Maryjskiego.
Złota kopuła soboru św. Izaaka górująca nad miastem to widok, który zawsze zachwyca, a nadbrzeże Mojki w okolicy teatru Maryjskiego to jeden z lepszych punktów do jej podziwiania. W okolicy znajduje się też ciekawa wyspa – Nowa Holandia.

Relaks na Marsowym Polu i w Ogrodzie Letnim.
Atrakcje turystyczne w okolicy to Ogród Letni i maleńki, 11-cm pomnik ptaka czyża, w który, jak w zająca, trzeba trafić monetą. Pomnik wziął się od prostej rosyjskiej piosenki, nazywa się Czyżyk Pyżyk i jest uroczy.

Pole Marsowe Jest to olbrzymi 9 ha park położony w centrum Petersburga. Jego nazwa wywodzi się od rzymskiego boga wojny- Marsa. Przez długie lata miejsce to służyło licznym ćwiczeniom i paradom wojskowym. Tam dokonano również uroczystego pogrzebu 184 rewolucjonistów, którzy zginęli w starciach z wojskami wspierającymi obalonego cara. Ku ich pamięci na Polu Marsowym wzniesiono pomnik - Mauzoleum Ofiar Rewolucji i zapalono na nim wieczny znicz, który płonie po dziś dzień. Masowe groby z Pola Marsowego z czasem przeniesiono w inne miejsce, a teren przekształcono w miejski park rozrywki, w którym wypoczywają zarówno mieszkańcy Petersburga jak i turyści.
Z Pola Marsowego roztacza się również piękny widok na bogato zdobione kopuły Cerkwi na Krwi.