Geoblog.pl    bogmar    Podróże    ROSJA 2019    Moskwa - dzień 3

Moskwa - dzień 3

Rosja
Rosja, Moskwa

Park Aleksandrowski (przechodzimy przez niego idąc do Soboru Chrystusa Zbawiciela) to idealne miejsce na odpoczynek i złapanie oddechu. Ogród ten przylega do ściany Kremla od zachodniej strony. Park wypełniają liczne krzewy ozdobne – na przykład bzy, czereśnie czy akacje, a także rozmaite gatunki drzew, między innymi niebieskie świerki, klony, lipy.

Sobór Chrystusa Zbawiciela. Jest ona absolutnie obowiązkowym punktem każdej wycieczki po Moskwie. Jej połyskujące w słońcu złote kopuły widoczne są niemal z każdego punktu moskiewskiej stolicy.
Po wizycie w zachwycających wnętrzach soboru udajemy się na krótki odpoczynek na niewielkim obszarze zieleni z fontannami i pomnikiem Aleksandra II (tuż przy świątyni). Następnie idziemy na spacer po Moście Patriarszym.

Obok mostu są przystanie gdzie oferowane są rejsy statkami wycieczkowymi po rzece Moskwa.
To naprawdę ciekawa atrakcja, dzięki której oglądasz Moskwę z zupełnie innej perspektywy.
Wycieczka trwa około 1,5 godziny, podczas której zobaczysz jedne z najwspanialszych atrakcji Moskwy: Park Zarjadje, Dom na Wybrzeżu Kotielniczeskim, Sobór Wasyla Błogosławionego, Kreml, Sobór Chrystusa Zbawiciela, Pomnik Piotra Wielkiego, Park Gorki i wiele innych.
Cena takiego rejsu to koszt od 800 RUB. Statki odpływają średnio co 30 min. My wsiadamy w ostatniej chwili i płacimy po 600 RUB.
Podobny rejs można wykupić również w przystani obok Gorki Park.

Targ Izmajłowski - najpiękniejszy z wszystkich targowisk. Dojazd linią M 3 (Nieb). Wyjść na stacji Partizantskaya, iść w lewo aż ujrzymy wejście z wieżyczkami. Zorganizowane grupy turystów raczej tu nie docierają. Można za dobrą cenę kupić pamiątki.
Jeśli przed wejściem zerknie się w lewo, można zobaczyć imponującą zarówno rozmiarami jak i ilością kolorów budowlę nazywaną Izmajłowski Kreml.
Targ Izmajłowski to spory obszar ściśle wypełniony kramami, na których znajdują się pamiątki (matrioszki, malowane kolorowe pudełka, drewniane zabawki), biżuteria, ubrania (z naturalnej wełny i lnu), gipsowe i metalowe figurki, magnesy, podkoszulki, flagi, walonki, czapki uszanki, naczynia porcelanowe, samowary, noże, szable i mnóstwo, ale to mnóstwo staroci.
Jeżeli chodzi o jedzenie to polecamy restaurację w drewnianym wiatraku na końcu targu (wejść po schodkach do góry).

Zapraszamy do obejrzenia filmu Russia, Cruise on the Moscow River in Moscow