Geoblog.pl    bogmar    Podróże    CZARNOGÓRA 2023    Wylot, informacje
2023

Wylot, informacje

Polska, Warszawa

W 2020 roku mięliśmy wykupione bilety lotnicze i porezerwowane noclegi. Jednak z powodu pandemii wszystko zostało odwołane a pieniądze zwrócone.
Mięliśmy to zrobić po "naszemu", czyli odwiedzić wszystko co nas interesuje. Jednak musieliśmy to odłożyć.

Przeglądając internet natrafiliśmy na "lasta". 7 noclegów z przelotem, transferem z i do hotelu Pharos (All Inclusive) w Bar zapłaciliśmy 1449 zł/osoba. Wybraliśmy ten hotel, gdyż jest w mieście, a nie jakimś typowym kurorcie gdzie jest daleko do autobusu.
Chcemy to miejsce wykorzystać na bazę wypadową. Oczywiście nie zrealizujemy naszych pierwotnych planów ale zrobimy co się da.
Wylot mamy w czwartek 15 czerwca o 20:20 z Katowic.
Jest to minus, ale przećwiczyliśmy tą trasę lecąc na Malediwy.

Dokumentem uprawniającym do wjazdu i wyjazdu z Czarnogóry jest ważny dowód osobisty lub paszport

Pociąg będzie zawsze dwa razy tańszy niż autobus. Dlatego jeśli jest taka możliwość, warto podróżować koleją.
Jeżeli wakacje spędzamy w mieście w którym zatrzymuje się pociąg i jest ono naszym celem. W stronę wybrzeża przystanki są praktycznie w każdej miejscowości. W Czarnogórze są tylko dwie nitki kolejowe łączące Belgrad (ostatnia stacja po stornie czarnogórskiej to Bijelo Polje) - Bar oraz Nikšić – Podgorica, dlatego wcześniej warto przygotować się i sprawdzić, czy akurat w naszym przypadku pociąg to będzie dobry wybór.
Pociąg kursuje 10 razy dziennie i przed wyborem tego środka transportu, powinniśmy sprawdzić czy czas odjazdu pociągu zgrywa się z naszym lotem. Bilet do miasta Bar kosztuje 3,60 €, (ok. 50 min). Przystanek kolejowy znajduje ok. 15 min spacerem od lotniska. Trzeba się kierować w dół głównej drogi w kierunku Podgoricy. Po lewej stronie tuż przed mostem, szutrową drogą dojdziemy na miejsce. Stacja nazywa się Aerodrom.