Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MALEDIWY + Abu Dhabi 2023    Przylot. Zwiedzania. Wylot.
2023

Przylot. Zwiedzania. Wylot.

Zjednoczone Emiraty Arabskie
Zjednoczone Emiraty Arabskie, Abu Dhabi

Wielki Meczet w Abu Zabi to z pewnością jedno z najbardziej fotogenicznych miejsc na świecie. Wprawia w podziw oglądany zarówno za dnia, jak i w nocy. Wielkość obiektu, ilość zdobień i bogactwo momentami aż przytłaczają.
Powstał z inicjatywy pierwszego prezydenta ZEA, szejka Zajida, jest jednym z najwymyślniejszych obiektów architektonicznych na świecie. Kamień węgielny położono dopiero w 1996 roku.
Cały kompleks wyraźnie góruje nad okolicą i nie da się go nie zauważyć.
Kopuła góruje nad całym meczetem - liczy sobie aż 85 metrów wysokości.
Główny plac otaczają kolumnady, między którymi można spacerować.
Główna sala w białym meczecie jest tak wielka, że nie widać końca. Przez całą salę biegną rzędy potężnych kolumn, a pod kopułą zwisa kolorowy, oryginalny i największy na świecie żyrandol zrobiony z kryształów.
Wielka sala wyłożona jest największym na świecie tkanym dywanem.
Wielki Meczet w Abu Zabi to jeden z największych meczetów na świecie i największa świątynia w ZEA
Był budowany przez 12 lat
Kosztował 205 milionów funtów
Przy budowie zatrudniowo 3500 pracowników
Na dziedzińcu postawiono 1048 kolumn
Meczet posiada 82 kopuły z czego kopuła główna jest największa na świecie
Cały kompleks zajmuje powierzchnię ponad 22 tysięcy metrów kwadratowych
Na terenie meczetów może przebywać w tym samym czasie 42 tysiące osób
W meczecie zawieszono 7 żyrandoli wykonanych z kryształów od Svarovskiego, z czego jeden z nich jest największy na świecie
Podłogę jednej z sal zdobi największy na świecie ręcznie tkany dywan.

Rano jedziemy do Wielkiego Meczetu Szejka Zayeda. Wizytę mamy umówioną na godzinę 9:00. Otwarty 9:00-22:00. Wstęp darmowy.

Przed wejściem do meczetu chcemy jeszcze zobaczyć Wahat Al Karama, znany również z angielskiego tłumaczenia Oasis of Dignity, jest pomnikiem wojennym i pomnikiem w Abu Dhabi, położonym po drugiej stronie Wielkiego Meczetu Szejka Zayeda, aby upamiętnić wszystkich Emiratczyków, którzy zostali zabici na służbie. Stąd rozpościera się piękny widok na meczet.

Pogoda jest nieciekawa, pochmurno i zapowiadają opady deszczu. Zdjęcia wychodzą nieciekawie.

Z lotniska najprościej jest dojechać w następujący sposób.

O 6:17 jest autobus K4 z T1, T3 (15 min, 2 przyst.) Przesiąść się na Al Rahah St / Etihad Airways Centre o 07:04 w autobus 175. Jechać (25 min, 8 przyst). Wyjść o 07:29 na Wahat Al Karama St / Sheikh Zayed, Przyjazd o 6:32.

Nie dość, że pogoda kiepska to Marysia zaczęła mieć kłopoty żolądkowe. Zwiedziliśmy to miejsce i poszliśmy do meczetu.
Wejście jest bramą nr. 6. Po wejściu na teren po lewej stronie jest oszklony pawilon, to z niego podziemnym korytarzem wchodzi się do meczetu.
Kłopoty żołądkowe się nasilały i musieliśmy zrezygnować z dalszych planów zwiedzania.
Z meczetu zamiast do centrum wróciliśmy na lotnisko.

Ja czas do odlotu wykorzystałem odsłuchując w internecie wszystkie zaległości.

Wylot o 21:55.

Przydatne linki.
Wahat Al Karama
Centrum Wielkiego Meczetu Szejka Zayeda

Zapraszamy do obejrzenia filmów United Arab Emirates, Abu Dhabi - Wahat al Karama