Geoblog.pl    bogmar    Podróże    Sztokholm 2024    Sztokholm

Sztokholm

Szwecja
Szwecja, Stockholm

Jutro wieczorem wracamy do Polski. Zostało nam na naszej mapie podróży jeszcze kilka miejsc.

Stockholm Globe Arena - SkyView. Punkt widokowy na dachu hali Ericsson Globe.
Uznawany za nowoczesne miasto Sztokholm dorobił się wielu interesujących architektonicznie konstrukcji. Należy do nich jedna z największych kulistych budowli świata, której dach służy za tor dla dwóch przeszklonych (również kulistych) gondoli
Gondola wjeżdża na wysokość około 130 m, skąd rozpościera się widok na okolicę
Cena za wjazd wynosi 180,00 kr (72 zł), +65 lat - 140 kr - stacja metra Globen (zielona), dojść 150 m.

Most Västerbron (Most Zachodni), - panorama Sztokholmu z dalszej perspektywy. Oprócz jezdni dla samochodów posiada również część pieszą - stacja metra Gullmarsplan (zielona), dalej autobus 4 do Hornstull, dojść 1,1 km.

Långholmen - przechodząc pieszo mostem Västerbron, możemy dotrzeć na wyspę Långholmen, gdzie w przeszłości znajdowało się więzienie. Dziś w starym więzieniu mieści się hostel oraz muzeum. Na terenie wyspy znajduje się również urokliwy park oraz przyjemne ścieżki do spacerów nad wodą - stacja metra S:t Eriksplan (zielona), dalej autobus 77 do Högalidsgatan, dojść 550 m.

Nobelparken - mały park położony naprzeciwko wyspy Djurgården. W pobliżu znajdują się budynki ambasad. Możemy stąd podziwiać nabrzeże wyspy Djurgården - stacja metra T-Centralen, tramwaj 7 do Djurgårdsbron, dojść 550 m.

Etnografiska museet – Muzeum Etnograficzne jest szwedzkim muzeum nauki. Mieści się w nim kolekcja około 220 000 pozycji związanych z etnografią lub antropologią kulturową ludów z całego świata, w tym z Chin, Korei, Azji Południowej i Południowo-Wschodniej, regionu Pacyfiku, obu Ameryk i Afryki. – stacja metra T-Centralen, autobus 69 do Museiparken, dojść 130 m.

Wieża telewizyjna (Kaknästornet) Położona na obrzeżach Sztokholmu, z której nadają szwedzka telewizja publiczna oraz radio, ze swoją wysokością 155 m. przez długi czas była najwyższym budynkiem w całej Skandynawii.
Obecnie wieża jest w remoncie i wjazd na nią jest niemożliwy.
Wieża znajduje się dalej od centrum, dojazd – stacja metra T-Centralen, dalej autobus 69 do Kaknäs, dojść 190 m.