Geoblog.pl    bogmar    Podróże    IZRAEL i EGIPT 2007    Leniuchowanie i wizyta w delfinarium
2007

Leniuchowanie i wizyta w delfinarium

Egipt
Egipt, Sharm al Shaikh

Sharm El Sheikh czyli perła Egiptu położony jest na cyplu Półwyspu Synaj. W tym rejonie są wyjątkowo piękne rafy koralowe. Jest tu Podwodny Park Krajobrazowy. Centrum rozrywki to Naama Bay gdzie można balować całą noc.
A teraz tydzień błogiego lenistwa i snurkowanie.
Jest tu również delfinarium - "Dolphinella" , gdzie co dzień są pokazy z udziałem delfinów co obrazuje poniżej zamieszczony film.
Hotel Amphora's Holidays jest oddalony 7 km od Naama Bay. Jest to rozległy kompleks z kilkoma basenami a rafa koralowa ciągnie się wzdłuż brzegu. Zejśce do wody z pomostu i już jesteśmy między mnóstwem kolorowych rybek. Przy odrobinie szczęścia (tak jak nam sie udało) można zobaczyć trochę większe okazy ryb jak mantę, żółwia, małą ławicę barakud, murenę, (która co dzień pływała wzdłuż rafy) oraz duże tuńczyki, które polowały na mniejsze okazy ryb. Między plażą a barierą ładnej rafy (zaczyna się przy końcu pomostu) na płyciźnie widać żerujące różnokolorowe papugoryby. Zawsze rano o tej samej godz. około 100 m od hotelu przypływał duży tuńczyk gdzie mały wargacz czyścił go dokładnie wpływając mu nawet do paszczy.