Geoblog.pl    bogmar    Podróże    WIETNAM 2008    Kilkudniowe leniuchowanie na wyspie

Kilkudniowe leniuchowanie na wyspie

Wietnam
Wietnam, Phú Quốc

Phu Quoc jest największą wietnamską tropikalną wyspą. Słynie ze wspaniałych, wielokilometrowych, prawie dzikich, piaszczystych plaż, palm kokosowych, pysznych owoców morza oraz produkcji sosu rybnego.

Po godzinnym locie z Sajgonu wylądowaliśmy na wyspie Phu Quoc. Jest tu niewielkie lotnisko obsługujące tylko rejsy krajowe. Nowe, duże obsługujące loty międzykontynentalne jest w budowie. Czekając na bagaże podeszło do nas kolejno dwóch wysłanników hotelowych. Jeden proponował hotel położony na południu wyspy za 40 USD, a drugi oferował hotel blisko lotniska. Po obejrzeniu folderów z opisem hoteli wybraliśmy drugą ofertę. Cena wyjściowa to 20 USD za pokoj/doba ze śniadaniem (wybór z karty). Oświadczył, że jak się nam nie spodoba to odwiezie nas do miasta gratis. Po trzech tygodniach zwiedzania Wietnamu szczerze mówiąc, mieliśmy dość szukania hoteli i doszliśmy do wniosku, że jeżeli folder nie kłamie to zostajemy tu. Rzeczywiście hotel był przy plaży i wszystko sie zgadzało. Zauważyliśmy, że w hotelu nie ma zbyt dużo gości, ponarzekaliśmy, że trochę daleko do centrum miasta itp. Ostatecznie ustaliliśmy cenę na 16 USD za dzień. Był to NGAN SAO RESORT HOTEL - 3 km od centrum.
Jeśli chodzi o wyspę to można objechać ją skuterem w jeden dzień.(wypożyczenie - 110 tys.VD/dzien + wlasne paliwo - 13,8 tys.VD za litr). Warto obejrzec tu dwa wodospady, poznać inną plażę po drugiej stronie lądu, gdzie fale sa dużo większe. Można też tu ponurkować.
Hotel przyozdobiony jest kiczowatymi figurami zwierząt chińskiego zodiaku. Również w morzu na plaży dwa kicze: pomnik syreny i drugi delfinów. Na plaży znajdują się stoliki przedlużające restaurację, przy których bardzo apetycznie spożywało się posiłki, szczególnie przy zachodzie słońca - widok cudowny.
Plaża piaszczysta, palmy, drzewa, leżaki z materacami, ciepla woda, w głębi skały urozmaicające krajobraz no i.....pełnia szczęścia.