Geoblog.pl    bogmar    Podróże    WIETNAM 2008    Inaczej Sajgon

Inaczej Sajgon

Wietnam
Wietnam, Ho Chi Minh City

Na ostatni przystanek open basa przybyliśmy wieczorem. Oczywiście czekali już na nas "łapacze". Nawet się ucieszyliśmy, bo jak się później okazało, że za głównymi ulicami znajdują się inne, jakby wielkie zaplecze z tanimi hotelami, a my wcześniej nie mięliśmy o tym pojęcia. Jest tu jeden problem, a mianowicie ze względu na bardzo ciasną zabudowę większość pokoi jest bez okien i za nim znaleziono nam odpowiedni trochę to trwało. Na miejscu okazało się, że okno wychodzi na wyciąg kominowy ale ze względu na nasze zmęczenie i późną porę zdecydowaliśmy się tu zostać. Przynajmniej było to 1- sze piętro, przeważnie jest 4 lub 5 a wind tu nie ma. Był to MY MY ART HOUSE. Za pokój wytargowaliśmy 10 USD za dobę.

Miast Ho Chi Minh przyciąga swoimi zabytkami z czasów kolonialnych i wojennych, muzeami, świątyniami. Warto zobaczyć Katedrę Notre Dame, której dwie wieże są identyczne jak te, które wznoszą się nad Placem Paryskim. Następny obiekt to Poczta Główna, której sklepione wnętrze i świetliki przypominają europejskie dworce kolejowe. Warto też zobaczyć Hotel Majestic, który pyszni się swoim bogactwem zarówno zewnątrz jak i wewnątrz.
Jeśli chodzi o zakupy, to polecany jest chiński bazar zw Szolon, ale my nie radzimy, ponieważ dla "białych" są inne ceny. Są tu w przeciwieństwie do innych miast supermarkety, tak że można zrobić zakupy po normalnych ich cenach.

Jeśli chodzi o poruszanie się po mieście, to dużo tańsze od taxi są miejskie autobusy, którymi można dotrzeć wszędzie (3 tys.VD). Bilety kupuje się w autobusie u konduktora. Komunikacja miejska funkcjonuje dosyć dobrze. Z dworca autobusowego Ben Thanh położonego w samym centrum przy Pham Ngu Lao można dojechać na lotnisko i do chinskiej dzielnicy.
Jeśli chodzi o posiłek na ulicy, to zupa Phu kosztuje 15 tys.VD, a sztuka mięsa z rusztu z ryżem i surówką - 20 tys.VD.

Dla przykladu marketowe ceny kilku towarow.
- napój owocowy 1,25 litra - od 6.200 do 7.600 VD
- piwo 0,5 litra "Zork" - 10.200 VD
- wódka 0,7 litra - 36.000 VD
- kawa 0,5 kg - 37.500 VD

MY MY ART HOUSE 219/8 Pham Ngu Lao, Dist.1, HCM City.
Tel: (84) (8) 836 7937 lub (84) 958 602 638
E-mail: arthousehotel@yahoo.com

Zapraszamy do obejrzenia filmu Ho Chi Minh City (Sajgon)