Geoblog.pl    bogmar    Podróże    TAJLANDIA i KAMBODŻA 2009    WYCIECZ. DO BASENÓW EMERALDY, GORĄCYCH ŻRÓDEŁ. TIGER CAVE TEMPLE

WYCIECZ. DO BASENÓW EMERALDY, GORĄCYCH ŻRÓDEŁ. TIGER CAVE TEMPLE

Tajlandia, Ao Nang

O 8:30. zostaliśmy zabrani z hotelu. Po drodze z innych hoteli dobrano osoby,tak że nasz minibus był pełny i pojechaliśmy na zaplanowaną wycieczkę.
Pierwszym wizytowanym obiektem był Tiger Cave Temple. Wbrew nazwie z jaskinią nie miał nic wspólnego. Po pokonaniu 1237 bardzo stromych schodków osiągnęliśmy szczyt, gdzie była świątynia i kranik z orzeźwiającą wodą. Ze wzgórza rozciągał się widok na Krabi i okolicę a na dole baraszkowały małpki. W czsie podejścia spotkaliśmy dziewczynę z Australii, która robiła ostatni odpoczynek przed osiągnięciem celu. Jej chłopak tymczasem dotarł na szczyt a po chwili wrócił aby jej pomóc. Powiedziałem, że w niedalekiej przyszłości wybieramy się do Australii i w związku z tym zadałem pytanie. Czy na Uluru jest łatwiej wejść ,czy tu? Stwierdziła, że jeszcze tam nie była ale myśli, że tam jest łatwiej. Przy zejściu przewodniczka przywitała nas brawami (gdy zaczynaliśmy wchodzenie była lekko zdziwiona i pytała czy na pewno chcemy tam iść). Zapytałem czy wszyscy już są? Odpowiedziała, ze musimy jeszcze poczekać na 2 osoby.
Następny punkt wycieczki to gorące źródła. Po trudach wspinaczki mogliśmy się zrelaksować w gorącej wodzie od 40 stopi przy źródle do 35 przy ujściu. Było to cudowne miejsce,gdzie w kamieniach były ogromne wyżłobienia i czuliśmy się jak w wannie.
Ostatnim odwiedzanym miejscem był Emerald Pool. Jest to nieduży, bardzo urokliwy zbiornik wodny znajdujący się w środku dżungli. W pewnym chwili usłyszałem wrzask miejscowych, którzy tak jak ja odpoczywali w wodzie. Otoczyli mnie, podnieśli ręce do góry,następnie biorąc mnie za rękę zaczęli tworzyć tzw."węża". W pierwszej chwili nie wiedziałem o co chodzi i gdybym zapomniał, że jestem w Tajlandii mógłbym pomyśleć, że jacyś kanibale mają ucztę a ja stanowię dobry biały kąsek. Zorjętowałem się, że zobaczyli jak Marysia trzyma kamerę w ręku i w ten sposób okazywali swoją radość.
Do hotelu wróciliśmy o 16:00.