Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Przylot

Australia
Australia, Brisbane

PRZYDATNE LINKI : Turystyka i wydarzenia Queensland

Brisbane jest stolicą stanu Queensland i liczy 1,8 mln. mieszkanców. Jest trzecim co do wielkości miastem Australii.Stanowi idealną bazę do wypadów w południowe okolice Queenslandu oraz pobliskiego pasma plaż - Sunshine Coast.Najbliższy fragment Wielkiej Rafy Koralowej leży niedaleko Bundaberg.
Biuro informacji turystycznej - Greater Brisbane Tourist Associations znajduje się w Brisbane Transit Centre (poziom 2, róg Roma i George Street) i drugie w ratuszu.
Jest miastem bardzo malowniczo położonym w zakolach rzeki Brisbane. Na szczególną uwagę zasługują: łączące elementy tradycji i współczesności handlowo-biurowe City; parkowo-kulturalne tereny na południowym brzegu rzeki; malownicze parki z ogrodem botanicznym i parkiem Roma Street na czele; potężna konstrukcja kratownicowa mostu Story oraz kulinarne atrakcje dzielnicy Chinatown.
W mieście są 2 bezpłatne linnie autobusowe City Loop clockwise i anti-clockwise, których trasy przejazdu różnią się nieznacznie. Kursują 7:00 - 18:00 z wyj. sobót, niedziel i świąt.

Na lotnisku czekali na nas znajomi u których zatrzymujemy sie na kilka dni przed wyruszeniem w dalsza podróż. Byliśmy trochę wzruszeni i mile zaskoczeni gdy przywitano nas pieknymi maskotkami: kangurem i misiem koala. Nie widzieliśmy sie z nimi kilkanaście lat więc po przyjezdzie do domu wspominaliśmy dawne czasy, że nie zauważyliśmy jak zrobił się świt,