Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Watarrka (Kings Canyon)

Watarrka (Kings Canyon)

Australia
Australia, Uluru National Park

Kings Canyon jest częścią Watarrka Parku Narodowego w Terytorium Północnym. Znajduje się 323 km na południowy zachód od Alice Springs i 1316 km na południe od Darwin. Maksymalna wysokość 270m. Obejście ma jakieś 6 km i trzeba liczyć 3-4 godziny na przejście. Skały mają niesamowity wygląd spowodowany erozją, w dolinie kanionu kwitnie bujna roślinność nazywana ogrodem Eden, w którym znajduje się oczko wodne, zwane "The Garden of Eden".
30 października 1872 pionier Ernest Giles i Samule Carmichael podróżując z zachodu Australii dotarli do kanionu. Był to przełomowy dzień dla Aborygenów, którzy nigdy wcześniej nie widzieli białego człowieka. Giles nazwał kanion na cześć swojego najlepszego przyjaciela Fieldera Kinga. Wszyscy, którzy odwiedzili King’s Canyon jednogłośnie twierdzą, ze jest naprawdę top atrakcją w tej części Australii.

O 6:00 wyjeżdżamy do Kings Kanion. Jest on oddalony o 35 km od naszego obozowiska więc po 30 min.jazdy jesteśmy na miejscu. Ruszamy na 6-cio kilometrowy szlak, który pokonujemy w ukolo 4 h 30 min.
Po 12:00 wracamy na kamping na lunch. Zwijamy nasze obozowisko i okolo 14:00 jedziemy zakwaterować się w pobliżu Uluru (170 km ).
Zostawiamy przyczepkę i jedziemy do Parku Narodowego Uluru - Kata Tiuta obejrzeć zachód słońca. (Wstęp 25 AUD, ale my mamy to w cenie wycieczki).
Na kolację wróciliśmy o 19:40.