Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Zwiedzanie podziemnego miasta c.d.

Zwiedzanie podziemnego miasta c.d.

Australia
Australia, Lake Hart

Po śniadaniu poszliśmy do Umoona Opal Mine & Museum. Zwiedzanie zaczeliśmy od obejrzenia filmu o historii opali a następnie zeszliśmy do kopalni i przeszliśmy krótką trasę starym chodnikiem obrazujacą charakter kopalni opali.
Mieliśmy 1/2 h objazd po mieście z miejscowym przewodnikiem. Byliśmy w podziemnym kościele katolickim i serbskim.
Okolo 11:00 opuścilismy miasto i ruszyliśmy dalej na południe. Przejechaliśmy przez Port Germein i zatrzymaliśmy się przy jeziorze Lake Hart, które za kilka dni ma wyschnąć.

Port Germein to małe miasteczko położone nad morzem 240 km na północ od Adelaidy. Nazwa pochodzi od kapitana Johna Germein albo jego brata Samuel Germein, została ogłoszona w 1878 roku.
Port Germein był kiedyś ważnym węzłem komunikacyjnym dla okolicznych powiatów po otwarciu tu molo w 1881 roku. W tym czasie było to najdłuższe molo na Półkuli Południowej. Ze względu na płytkie wody wzdłuż wybrzeża, długie molo powstało, aby umożliwić dopłynięcie żaglowcom, które miały być załadowane pszenicą z okolicznych powiatów, po wschodniej stronie południowego Flindersa przez Port Germein ( otwarty w 1879). Molo zostało przedłużone do długości 1680 m w roku 1883. Wraz z otwarciem portu wzrósł napływ pracowników z Adelaidy, a w roku 1900 liczba mieszkańców wzrosła do ponad 300. Znaczenie portu wzrosło gdy zostało otwarte połączenie kolejowe z Port Germein w 1934 roku. Później molo skrócono do obecnej długości 1532 m z powodu szkód wywołanych przez burze.
Latarnia morska został wzniesiona na końcu molo w 1894. Latarni była czynna do lipca 1917 roku, kiedy to została zastąpiona przez AGA migające światło. Latarnia została przywrócona na obecne miejsce w 1975 roku.