Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Zwiedzanie

Australia
Australia, Melbourne

MELBOURNE ------> SYDNEY = 887 km

Do Melbourne wjechaliśmy o świcie aby uniknąć korków przez co łatwiej nam było trafić do wypożyczalni samochodów, która mieściła się około 200 m od naszego hotelu. Z pomocą taksówkarza dość szybko dotarliśmy na miejsce. Bagaże zostawiliśmy w hotelu i zdaliśmy samochód,
Przejechaliśmy ponad 1000 km. Koszt paliwa = 94 AUD.

PRZYDATNE LINKI : Melbourne, Wiktoria

Melbourne - drugie pod względem wielkości miasto Australii, stolica stanu Victoria, często uważana za kulturalną stolicę Australii. Historyczne centrum miasta, malowniczo rozłożone na brzegu rzeki Yarra oferuje turystom ciekawe zderzenia starej wiktoriańskiej architektury z nowoczesnymi rozwiązaniami urbanistycznymi. Liczne pasaże, zaułki handlowe oferują wszystko czego duszy potrzeba pod warunkiem, iż znajdziesz się tam we właściwych, dość wąskich godzinach aktywności handlowej. Wieczorem życie uliczne zamiera, przenosząc się do klubów, teatrów i kasyna.
System transportu publicznego funkcjonuje jedynie do północy, później pozostają tylko taksówki.

Po mieście kursuje darmowy tramwaj City Circle Tram Nr. 35, który robi pętlę wokół ścisłego centrum i zatrzymuje się przy najciekawszych obiektach (od 10:00 - 18:00 a w czw., pt. i sob.do 21:00). Aby się lepiej zorietować gdzie i co się znajduje przejechaliśmy całą trasę.
Odwiedziliśmy Federation Square, National Galery of Vctoria (wstęp wolny, Park Fitzory w którym jest Capitan Cook Cottage, katedrę św. Pawła, Botanic Gardens, Chinatown, Windsor Hotel, Parlament, Royal Exibition Building, Biblioteka Narodowa czynna od 9:00 - 21:00 gdzie można skorzystać z darmowego internetu.
W dniu 2 listopada było święto Melbourne Cup. W tym dniu rozgrywały się wyścigi konne, a panie chodziły w kapeluszach i strojach z minionej epoki.
Na przewoźnika w dalszą drogę wybraliśmy Greyhound. Za 2 bilety do Canberry kupiome przez internet zapłaciliśmy 101 AUD. Jedziemy nocnym autobusem wyjeżdżającym z Melbourne o 20:00.

Hotel Discovery - 21 Aud doba/osoba (pokoje wieloosob)
167 Franklin Street,Melbourne,VIC 3000.

Terminal Autobusowy - Soutthern Cross Terminal, Spencer St.