Geoblog.pl    bogmar    Podróże    AUSTRALIA 2010    Naturalne baseny termalne

Naturalne baseny termalne

Australia
Australia, Mataranka

Pod koniec dnia o 16:30 przybywamy do Mataranki. Na tym kampingu mamy nocleg. Szybko zakładamy kostiumy kąpielowe i idziemy pływać w źródłach termalnych, które utrzymują stałą temperaturę 34 stopni Celsjusza i są oddzielone siatką aby jakiś zabłąkany krokodyl do nich nie wpłynął. Kolację mamy o 18:30. Po niej jest nocna wycieczka gdzie możemy podziwiać lokalną przyrodę. Wyruszyliśmy z nadzieją spotkania krokodyli ale udało się nam wypatrzyć tylko 2 żółwie.

Mataranka jest małym miasteczkiem położona około 107 km na południe od Katherine wzdłuż Stuart Highway w pobliżu Roper River i Mataranka Hot Springs. Naturalne baseny termalne w pobliżu Elsey Park Narodowy sprawiły, że miasto jest ulubionym miejscem na odpoczynek .
Jest to wspaniałe miejsce, gdzie ryby są wyciągane z wody z gołymi rękami. Można zażyć relaksującej kąpieli w licznych basenach termalnych i krystalicznie czystych strumieniach. Jest wiele zacienionych szlakow, po których zaleca się spacer wzdłuż wielu ogromnych palm.
Glowną atrakcją w regionie Mataranka jest Elsey Park Narodowy, przez który przepływa piękna rzeka Roper i dwa wielkie baseny termalne : Bitter Springs i Rainbow Springs. w górnym biegu rzeki Roper wewnątrz Elsey National Park. Są tu popularne trasy bushwalking, obserwacja ptaków, kajakarstwo, pływanie i rybołówstwo.
Źródło Bitter Springs jest od strony północnej na wschód od m. Mataranka na końcu Martin Road. Woda tu przepływająca ma stałą temp.- 32 ° C. Można popływać z maską i rurką ,aby zobaczyć małe ryby i żółwie.
Rainbow Springs jest około 9 km na południowy wschód od Mataranka na końcu Homestead Road. Woda tu płynie ze stałą temp. 34 stopni C, i jest bardzo czysta, doskonale nadaje się do pływania.
Obszar ten stał się sławny w 1908 dzięki autobiograficznej powieść Jeannie Gunn " My, Never Never "- książkę, którą napisała o pobliskich Elsey Station, który jest obecnie częścią australijskiego folkloru. Gospodarstwo, które dzieliła z mężem, Aeneas Gunn, aż do śmierci, zostało zrekonstruowane w pobliżu gorących źródeł.
Cmentarz Memorial Elsey - 20 km na południe, jest pierwotną lokalizacją Elsey Station domostwa z grobami pionierów prowincji, w tym " The Quiet Stockman "i" Fizzer " pomnik Gunns (" My, Never Never "). Najstarsze nagrobki pochodzą z 1926 roku.

Zapraszamy do obejrzenia filmu Thermal swimming pool in Elsey National Park in Mataranka