Geoblog.pl    bogmar    Podróże    INDIE 2011    Zwiedzanie błękitnego miasta

Indie
Indie, Udaipur

1 USD = 44,50 INR

Udajpur jest miastem uważanym za najpiękniejsze i najbardziej romantyczne w całym Radżasthanie.Leży w górach Arawali, nad jeziorem Pichola. Jego największy rozkwit przypadł na lata 1600-1700.
W Udaipurze kręcono jeden z filmów o James'ie Bondzie - Ośmiorniczkę.
Główne zabytiki
City Palace stoi na wschodnim brzegu jeziora Pichola. Jest ogromny i wybudowany w różnym czasie od 1559. Główne wejście jest przez bramę triple-łukowe - Tripolia, wybudowany w 1725 roku.

Monsoon Palace znany również jako Sajjan Garh Palace Maharajas znajduje się na szczycie wzgórza z widokiem na całe jezioro. Pałac ten miał możność zbierania wody deszczowej wystarczającej do spożycia przez cały rok.

Lake Palace został zbudowany w 1743/46. Jest wykonany z marmuru i znajduje się na wyspie w Jag Niwas.

Motorikszą za 30 Rs jedziemy na przystanek autobusowy firmy Pooja Travels Presents, skąd o 7:30 mamy autobus do Udaipuru.
Po drodze autobus miał małą awarię a mianowicie "złapał gumę" na tylnym bliźniaku i mieliśmy nieprzewidywany postój.
Na miejsce dojechaliśmy o 16:15. Dalej motorikszą za 40 Rs dojechaliśmy na stare miasto w okolicę dużej świątyni hinduskiej - Jagdish Temple. Tu zaczeliśmy poszukiwanie hotelu. Zatrzymaliśmy się w Jagat Villa Paying Guest House.Hotel ten oddany do użytku parę miesięcy temu i dlatego był mało znany. Przy wykupieniu 4 noclegów udało nam się ustalić cenę za dobę 225 Rs/pokój. Na dachu ma być restauracja ale do czsu jej otwarcia właściciel Vivek oferuje kolację piętro niżej - w swoim domu. Tradycyjne thali kosztuje 75 Rs ( w restauracji od 90 Rs ) ale dokładki są wliczone w cenę.
Jako, że byliśmy tu kilka dni dokładnie zwiedziliśmy wyżej opisane miejsca i kupiliśmy trochę pamiątek.
Na wzgórze, z którego rozciąga się panorama na całe miasto można wejść lub wjechać kolejką linową - 66 Rs/osoba (w dwie strony).
Są sklepy monopolowe. Dla zainteresowanych piwo lekkie - 0,65l = 85 Rs, piwo mocne - 0,65l = 90 Rs, wódka 0,375 l/42o = 190 Rs.