Geoblog.pl    bogmar    Podróże    INDIE 2011    Niebieskie miasto

Niebieskie miasto

Indie
Indie, Jodhpur

Jodhpur jest dużym, dość interesującym miastem leżącym na granicy pustyni Thar założonym w 1459 r. przez Rao Dzodha. Wszystkie budynki w starszej części miasta pomalowane są na kolor niebieski, co dało miastu charakterystyczny przydomek. Najważniejszą budowlą miasta jest stojący na wzgórzu imponujący Meherangarh Fort. Wieczorem rozciąga się z niego fantastyczny widok na miasto.
Słynie z jednej z większych prywatnych rezydencji na świecie (347 pokoi), obecnie znanej jako Umaid Bhawan Palace Hotel.

O 7:50 pociąg przyjechał do Jodhpuru. Motorikszą za 50 Rs dojechaliśmy do starego miasta. Tam zatrzymaliśmy się w Discovery Guest House - 300 Rs/pokój. Na dachu hotelu znajdowała się restauracja z widokiem na Mehrangarh Fort, u którego podnóża stał nasz hotel.
Wąską, krętą uliczką doszliśmy do fortyfikacji wznoszącej się na 120-metrowej skale, z której to rozciągał się przepiękny widok na niebieskie miasto.
W centrum znajduje się Clock Tower, charakterystyczna wieża zegarowa wokół której przez cały dzień odbywa się targ.
Za 70 Rs pojechaliśmy motorikszą na przedmieścia miasta do rezydencji Umaid Bhawan Palace Hotel. Uzgodniliśmy z kierowcą, żeby w tych pieniądzach poczekał na nas i wrócimy z nim do miasta. Po krótkich targach zgodził się.
W garażach rezydencji znajduje się kolekcja starych samochodów.
Kupiliśmy bilety autobusowe na jutrzejszy przejazd do Udaipuru - 170 Rs/osoba. Przy zakupie biletów poprosić o wpisanie bagażu w cenę przejazdu bo kierowcy często żądają 10 Rs za każdą sztukę bagażu.