Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MEKSYK, GWATEMALA, BELIZE 2015    Pierwsze kroki w Mexico City

Pierwsze kroki w Mexico City

Meksyk
Meksyk, México Distrito Federal

Hotelowy bus zawozi nas na lotnisko. Tu kurs USD chyba najniższy jaki spotkaliśmy 1 USD = 11, 95 MXN.
Nic nie wymieniamy bo słyszeliśmy, że na lotnisku w Mexico City są najlepsze ceny.

Wylatujemy o 14:20. Na miejscu jesteśmy po 2 h lotu. Dowiadujemy się, że czas jest tu przesunięty - 1h. Znaczy to, że jesteśmy o 15:30. Nasz Courtyard Mexico City Airport jest połączony korytarzem z lotniskiem. Po chwili jesteśmy już w hotelu.
Zostawiamy bagaże i wracamy na lotnisko aby wymienić pieniądze. Wzdłuż hali lotniskowej na przestrzeni kilkuset metrów jest mnóstwo kantorów. Jest niedziela więc banki są zamknięte, W kantorach różne kursy. Zdecydowaliśmy, że jutro o 9:00 jak otworzą banki to ponownie tu wrócimy.

Jeden bilet = 5 MXN (0,34 USD) pozwala podróżować w całym systemie metra i przesiadać się ile potrzeba, bez dodatkowych kosztów. Można użyć karty wielokrotnego ładowania (FARE koszt pocz. 10 pesos), która może być ładowana na każdej stacji.

Dworce autobusowe w Mexico City znajdują się przy takich stacjach merta jak Autobuses del Norte – Linia 5 żółta (autobusy odjeżdżaj na północ i zachód kraju) oraz San Lazaro (stacja autobusowa TAPO, autobusy odjeżdżaj na południe i wschód kraju). W Mexico City są cztery najważniejsze dworce autobusowe, znajdujące się w czterech peryferyjnych dzielnicach miasta odpowiadających kierunkowi rozpoczynających się tam tras.

* Terminal Central del Norte (Dworzec Autobusowy Północny) — Av. Cien Metros 4907, obsługuje kierunek pn, pn-zach i pn-wsch. Najlepiej tu dojechać metrem linii nr 5 (kierunek Politechnico) i wysiąść na przystanku Autobuses del Norte.
* Terminal Central del Oriente (TAPO) — Wschodni Dworzec Autobusowy, Cazada Ignacio Zaragoza 200, obsługuje kierunek pd-wsch i pd-zach. Najlepiej dojechać metrem linia nr 1 (kierunek Pantitlan) i wysiąść na stacji San Lazaro.
* Terminal Central del Sur (Południowy Dworzec Autobusowy), Av. Taxgena 1320, obsługuje kierunek południowy, dojazd metrem linia nr 2 (kierunek Tasquena); należy wysiąść na końcowym przystanku.
* Terminal Central del Poniente (Zachodni Dworzec Autobusowy), Rio Tacubaya Av. 122, obsługuje kierunek zachodni, m.in. stąd odjeżdżają autobusy do Toluki. Dojazd metrem nr 1 (kierunek Observatorio); należy wysiąść na końcowej stacji.