Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MEKSYK, GWATEMALA, BELIZE 2015    Piramida Słońca, Piramida Księżyca

Piramida Słońca, Piramida Księżyca

Meksyk
Meksyk, Teotihuacán

Rano znajdujemy bank gdzie dostajemy za 1 USD = 14,45 MXN
Opuszczamy Courtyarda i jedziemy metrem do Mexico City Hostel znajdującego się w centrum obok katedry. Będziemy tu do końca pobytu w Mexico City. W pokoju jesteśmy sami do końca.
Okazało się, że hostel oprócz świetnej lokalizacji jest bardzo przestronny. Śniadanie w formie obfitego bufetu - jajecznica (omlet), płatki na mleku, kawa, herbata, chleb, dżem, jogurt, budyń i galaretka. Woda do picia dostępna przez cały dzień.

Zostawiamy bagaże i jedziemy do Teotihuacan. Wysiadamy na stacji metra linni 5 (żółta), która nazywa się Autobuses de Norte. Tym sposobem docieramy na Północny Dworzec Autobusowy. Na lewo, na samym końcu hali, znajduje się stanowisko 8. Stąd odjeżdżają autobusy zwane PIRAMIDES (1h jazdy – bilet 44 peso). Wstęp do Teotihuacan = 64 MXN. Cały kompleks jest ogromny, Zaczynamy od Piramidy Księżyca Aleją zmarłych docieramy pod drugą najważniejszą i największą piramidę na terenie miasta Teotihuacan Piramida Słońca . W oddali widać trzecią piramidę - Świątynię Pierzastego Węża ale już nie wchodzimy na nią. Wychodzimy drugim wyjściem od strony Piramidy Księżyca. Przy wyjściu jest przystanek. Po kilku minutach podjeżdża autobus i wracamy do Mexico City.

Mamy jeszcze trochę czasu aby zwiedzić znajdujący się obok hostelu Plaza de la Constitución, powszechnie znany jako Zocalo – jeden z największych placów na świecie; otaczają go: pałac prezydencki, katedra oraz pozostałości głównej świątyni Azteków.
W Mexico City godne polecenia są:
PALACIO NACIONAL - na wsch. stronie Zocalo jest siedzibą władz Meksyku i Archiwów Państw. Zobaczyć murale Diega Rivery dekorujące klatkę schodową i krużganek I piętra (przedstawiają historię Meksyku.
Obok jest MUSEO NACIONAL de las CULTURAS (wt.– niedz. bezpł).
Na płd. jest HOSPITAL de JESUS przypominający fortecę szpital i kościół z 1524 r.
KATEDRA METROPOLITALNA w Meksyku - największa w Ameryce (ołtarz wykonany z litego złota),
ANGEL de la INDEPENDENCIA lub po prostu znany jako "El Angel" - pomnik w alei Reforma i Florencia Street, w pobliżu Zona Rosa. Ten pomnik świętuje niepodległość Meksyku w 1810 roku.
BOSQUE DE CHAPULTEPEC – ogromny park, w którym są muzea sztuki współczesnej oraz
NARODOWE MUZEUM ANTROPOLOGI = 64 MXN (4,4 USD) 9-19 (w niedz wstęp bezpł) - przystanek metra - Chapultepec (linia 1 czerwona)
PLAZA GARIBALDI – kilka przecznic na płd od La Lagunilli. Wieczorem na zamówienie grają mariachi.
PLAZA SANTO DOMINGO – najbardziej trasdycyjny plac z przepiękną barokową Iglesia de Santo Domingo.
LA ALMEDA – park z fontannami i rzeźbami.
Na wschodnim krańcu jest PALACIO DE BELLAS ARTES (codz. bezpł.)
Najsłynniejsz pomnik - EL CABALLITO blisko Correro Central (Poczta Główna),
obok jest PALACIO de MINERIA (pon- piąt bezpł).
Po drugiej stronie MUSEO NACIONALl de ARTE ( wt - niedz płatne).
Na Avenida Hidalgo na Plaza de la Santa Veracruz są 2 koscioły: Igl. de la Santa Veracruz i mały kościół San Hipolito. MONUMENTO a la REVOLUCION (uważana za największą budowlę art deco na swiecie) na Avenida Juarez.
WIEŻA TORRE LATINO – bilet ważny cały dzień.
Targowiska – Mercado de la Merced (w pobliżu stacji metra o tej samej nazwie). Kilka przecznic dalej, na Fray Servando Teresa de Mier jest Mercado de Sonora (zioła, figurki religijne, węże, papugi). Ls Lagunilla targowisko ( na płn), które w niedzielę rozrasta się na okoliczne ulice (pchli targ)

W pobliżu Zocalo jest sklep otwarty codziennie od 9:00-21:00. Ceny trochę wyższe. Np.
Tequila Jose Cuervo 1L = 144 MXN, Coca Cola 1L = 15 MXN.
Na ulicy: 5 szt. tacos = 30 MXN
Kawałek kurczaka w liściu = 15 MXN

Mexico City Hostel - 170 MXN/osoba w pokoju 6 os.