Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MEKSYK, GWATEMALA, BELIZE 2015    Olbrzymie kaktusy w Jardín Botánico Helia Bravo Hollis

Olbrzymie kaktusy w Jardín Botánico Helia Bravo Hollis

Meksyk
Meksyk, Zapotitlan

Ogród Botaniczny Zapotitlán Salinas jest obszar wystawy, badania i rozmnażanie roślin w regionie. Dominuje Półpustynia regionu , ze średnią roczną opadów 400 mm.

Jedziemy do Jardín Botánico Helia Bravo Hollis Zapotitlán Salinas - 28 km. Odnajdujemy miejsce , z którego odjeżdżają autobusy - bilet 12 MXN/osoba = 3,0 zł. Nie jest to dworzec lecz miejsce przy sklepiku w bocznej uliczce na skrzyżowaniu Centeurio i Josefa Ortiz de Dominguez. Na zdjęciu poniżej prezentujemy miejsce i pojazd, którym jechaliśmy. Po 40 min. dojechaliśmy do miasta Zapotitlan. Gdy wsiadaliśmy kierowca bezbłędnie po angielsku powiedział ile mamy zapłacić za bilety więc poprosiłem go żeby się zatrzymał przy wejściu do Jardin Botaniko. Gdy się zatrzymał w mieście domyśliłem się, że przejechaliśmy miejsce gdzie mieliśmy wysiąść. Nic więcej po angielsku od niego nie usłyszałem.

Weszliśmy na chwilę do pobliskiego kościoła, który został konsekrowany w 1578 roku jako jedna z najstarszych parafii w diecezji Tehuacan, świadectwem tego jest ołtarz i archiwa parafialne rozpoczynające się w 1870 roku.
Jest tu jeszcze jeden kościół na wzgórzu poza miastem.

Wróciliśmy się ponad 1 km i weszliśmy w kaktusowy las. Ciesząc się pięknymi widokami spędziliśmy tu ponad 2 godziny. Wyszliśmy ponownie na ulicę i dalej wracając doszliśmy do bramy Jardin Botaniko. Do budynku gdzie prawdopodobnie było wejście było jeszcze kilkaset metrów. Dalej nie wchodziliśmy bo zobaczyliśmy już wszystko co planowaliśmy.
Na ulicy zatrzymaliśmy inny autobus, który dowiózł nas do terminala autobusowego ADO. Cena przejazdu taka sama 12 MXN. Okazało się, że jeździ tam kilku przewoźników i mają przystanki w różnych miejscach miasta.

Na terminalu ADO kupiliśmy na jutro bilety do Oaxaca. Jak się okazało są inne tańsze autobusy nie uwidocznione na ogólnym rozkładzie jazdy. Poprosiliśmy o jakieś tanie bilety do Oaxaca. Pan poszperał w komputerze, coś mówił po hiszpańsku i zaproponował przejazd na godz.13:55 za 130 peso. Nie wszystko zrozumieliśmy ale kupiliśmy bilety. Na rozkładzie nie było autobusu o tej godzinie. Przy wszystkich innych godzinach odjazdu była jedna cena 236 peso.