Geoblog.pl    bogmar    Podróże    MEKSYK, GWATEMALA, BELIZE 2015    Zwiedzanie

Zwiedzanie

Meksyk
Meksyk, Oaxaca

O 13:55 - 17:45 (3h50) Wyjazd do Oaxaca (wym. ŁAHAKA) – 342 km. AU = 130 MXN (9 USD) /1 bilet.
Wsiadamy do autobusu a on niczym się nie różni od pozostałych. Na drodze były roboty drogowe więc miał trochę opóźnienia. Na miejscu się okazało, że nie wjeżdża on do centrum tylko ostatni przystanek to Oaxaca Periferico. Za 40 peso dojechaliśmy taksówką do hostelu - Hostal Pochon. Mimo to cały przejazd kosztował nas taniej.
Inne godz. odjazdu AU do Oaxaca to 13:30, 15:50, 16:10, 17:50 - wszystkie 236 MXN.

Oaxaca to piękne kolonialne miasto. Można miło spędzić czas, odwiedzając miejscowe kościoły i muzeum stanowe urządzone w dawnym klasztorze. W pobliżu jest kilka interesujących zabytków z epoki prekolumbijskiej.

Zocalo – piękne kwitnące rośliny, można tu zacząc zwiedzanie. Obok jest Palacio de Gobierno a na płn. ogromna katedra pełniąca funkcję sali koncertowej. Dwie przecznice na zach stoi kościoł San Felipe Neri, gdzie brał ślub Benito Juarez. Kawałek dalej XVII-wieczna Basilica de Neustra Senora de la Soledad. Niedaleko jest też nieduży Kościół i klasztor Matki Boskiej Śnieżnej. Na płn. do zocalo Museo de Arte Contemporaneo de Oaxaca, obok Museo Regional de Oaxaca. Sąsiadujący klasztor Santo Domingo ma 2 dzwonnice i złocone wnetrze.
Mercado de Abastos – niedzielne targowisko. Duży bazar przy dworcu autob 2 klasy na płd od centrum. Targowiska Benito Juarez i Mercado 20 de Noviembre kilka przecznic na płd od centralnego placu.

Tacos na zocalo = 7 MXN

Hostal Pochon - 150 MXN/osoba w pokoju 6 osob.