Geoblog.pl    bogmar    Podróże    ISLANDIA i WYSPY OWCZE 2012    Zwiedzanie wysp

Zwiedzanie wysp

Wyspy Owcze
Wyspy Owcze, Tórshavn
Przejechano 1992 km

Po śniadaniu zaczynamy zwiedzanie wysp. Temperatura + 6° C. Od rana duże zachmurzenie. Tunelem przejeżdżamy na drugą wyspę i między innymi docieramy do pierwszego z dwóch lasków jakie są na wyspach. (Wejścia do nich były przez furtki). Jego wielkość to zaledwie kilkaset metrów kwadratowych. W środku jest ogromny głaz.
Wieczorem mamy kolację z właścicielem owczarni.

19.06.
W drugim dniu pobytu pogoda wyraźnie się poprawiła, jest słonecznie. Część uczestników udała się na wycieczkę łodzią wzdłuż klifów. Minimalna liczba uczestników to 10 osób. Jeżeli jest mniej chętnych to reszta musi pokryć koszty. W trakcie zwiedzania dotarliśmy do Leinar na wyspie Stremoy. Jest tam m.in. 1000- letnia osada Wikingów. Ujrzeliśmy malownicze ujście rzeki i wodospady. Byliśmy przy wiatrakach, które na jesieni zeszłego roku zostały powalone przez potężny orkan.
Byliśmy również w Tjørnuvík jest to najdalej wysunięta na północ wieś ​​na Wyspach Owczych - wyspia Streymoy. Jej obecny kościół został zbudowany w 1937 roku.

20.06.
Opuszczamy owczarnię i jedziemy do skansenu oraz Muzeum Narodowego w Torshavn. Wstęp - 30 koron duńskich.
Całe 24 h na dobę jest widno więc mamy trochę problem z zasypianiem. Rano nie chce się wstawać. Mamy nadzieję, że wkrótce nie będzie nam to przeszkadzało.
Odpłynięcie promem na Islandię o 16.30.