Geoblog.pl    bogmar    Podróże    PORTUGALIA 2013    Lizbona

Lizbona

Portugal
Portugal, Lisboa

Z Lagos do Lizbony wyjeżdżamy o 7:00 rano. Na miejscu jesteśmy o 12:00. Na stacji metra kupujemy kartę sieciową VIVA LISBOA (karta ważna jest 1 rok od momentu załadowania), za 6,50 EUR (0.50 EUR to koszt samej karty, którą można doładowywać). Ważna jest ona 24h od daty pierwszego skasowania i uprawnia do przejazdów wszystkimi liniami metra, autobusami, tramwajami i windami (w tym jedyną windą poruszającą sie w pionie - St. Justa). Przy tej windzie jest punkt widokowy płatny dodatkowo 1,50 EUR.
BA HOSTEL, w którym się zatrzymalismy jest tuż przy windzie - Elevador da Gloria. Od niej do stacji metra Restauradores jest kilkadziesiąt metrów. My tego nie wiedzielismy i trochę bladzilismy idąc od metra uliczkami pod górę.
Mamy mało czasu na zwiedzanie Lizbony bo jutro wyjeżdżamy do Fatimy. Czego nie zdążymy zobaczyć teraz to zrobimy po powrocie.

Zwiedzanie zaczynamy od przejażdżki Tramwajem 28

Po trasie przejazdu tramwaju mamy: Ulicę Augusta wyłożoną mozaikowym brukiem, wyłączona z ruchu kołowego jest główną promenadą turystyczną Baixa.
Praça do Comércio (Plac Handlowy) to wspaniały plac położony nad brzegiem Tagu. Zwany jest powszechnie Terreiro do Paço, gdyż przed trzęsieniem ziemi stał tutaj pałac królewski
Winda Santa Justa (Elevador de Santa Justa) łączy ze sobą dwie dzielnice Baxia i Barrio Alto. Ta neogotycka winda zwana jest także Elevador do Carmo.
Kościół Świętego Antoniego. Święty Antoni (lepiej znany jako św. Antoni z Padwy) urodził się w Lizbonie, podobno dokładnie w miejscu gdzie dzisiaj stoi kościół pod jego wezwaniem (Igreja de Santo Antonio).
Dzielnica Chiado z główną ulicą handlową Rua Garrett.

Zwiedzamy ALFAMĘ najstarszą i zdecydowanie najbardziej niezwykłą część Lizbony położoną na wzgórzu
Docieramy do: Zameku św. Jerzego (Castelo de São Jorge) znajduje się na najwyższym z siedmiu wzgórz miasta. Zamek góruje nad Alfamą.
Katedry Sé (Sé Patriarcal) znajduje się na Largo da Sé. Jest to największa świątynia w mieście. Sé jest skrótem od Sedes Episcopalis, oznaczającym siedzibę biskupa.
Podziwiamy piękno miasta z kilku tarasów widokowych.