Geoblog.pl    bogmar    Podróże    PORTUGALIA 2013    Fatima

Fatima

Portugal
Portugal, Fátima

Do hotelu Canada Alojamentos, w któtym się zatrzymaliśmy z dworca mamy około 100 m ( po drugiej stronie ulicy ).

Spotykamy tu Rycerzy Chrystusa Króla. Bierzemy udział w nabożeństwie i wieczornej procesji z zapalonymi świecami.
Oryginalna figura Matki Bożej Fatimskiej 12 października poleciała do Watykanu. Tu została kopia. Dziś 13 X Papież Franciszek ma poświęcić świat Niepokalanemu Sercu Maryi i figura ma wrócić na miejsce około północy.

Fatima położona jest w odległości ok. 125 km na północ od Lizbony.
Nazwa Fatima jest dość ogólnikowa, gdyż odnosi się ona do większego regionu, obejmującego kilka punktów związanych z historią słynnych objawień Matki Boskiej oraz wcześniej Anioła Pokoju. Sanktuarium Matki Boskiej Różańcowej nie znajduje się w samym mieście Fatima, a w pobliskiej wiosce Cova de Iria, na terenie której wybudowano cały kompleks sanktuarium. Domy pastuszków w oddalonej od o ok. 3 km wiosce Aljustrel. W centrum samej Fatimie zobaczyć można mały kościółek, w którym ochrzczone były dzieci i do którego uczęszczały wraz z rodzicami oraz cmentarz, gdzie pochowani są członkowie ich rodzin. Warto wiedzie, że wszystkie trzy miejscowości (Cova da Iria, Aljustrel, Fatima) znajdują się w bardzo bliskiej odległości od siebie: Sanktuarium Maryjne od wioski pastuszków i centrum Fatimy dzielą ok. 3 km, zaś Fatimę i Aljustrel ok. 2 kilometry

Z Lizbony autobusy do Fatimy odjeżdżają z dworca autobusowego Sete Rios (Rede Expressos), który jest położony ok 10 minut jazdy metrem od centrum Lizbony, a znajduje się na niebieskiej linii metra, na stacji Jardim Zoologico. Dokładny adres dworca autobusów długodystansowych w Lizbonie to: Praça Marechal Humberto Delgado Lisboa 1500-423, telefon : 707 223 344,
W Fatimie autobusy zatrzymują się na dworcu Terminal Rodoviário de Fátima, którego adres to Av. D. José Alves Correia da Silva Telefon kontaktowy: +351 249 531 611.
Dworzec autobusy w Fatimie jest położony ok 10 minut spacerem od terenu Sanktuarium Fatimskiego. Gdy wychodzi się z dworca, to należy kierować się w prawo i deptakiem dojedziemy do Kościoła Trójcy Przenajświętszej, który znajduje się na głównym placu sanktuarium.

Bilet na trasie Lizbona – Fatima kosztuje 11,50€ w jedną stroną, a czas jazdy to ok 1,5h. Pierwsze autobusy z Lizboną odjeżdżają o godzinie, a ostatnie o 20:00. W ciągu dnia kursuje ponad 25 kursów, więc nie ma żadnego problemu, by znaleźć kurs, który pasuje nam najbardziej. Rozkład jazdy dostępny jest na grafice poniżej oraz pod linkiem: REDE EXPRESSOS

Dla chętnych chcących poznać historię objawienia Matki Bożej Fatimskiej trójce pastuszków w maju 1917 roku polecam film FATIMA Jest to film fabularny, który nie ogranicza się wyłącznie do wiernego i w miarę zgodnego z faktami przedstawienia okoliczności objawień ale warty obejrzenia.

Canada Alojamentos
Adres: Av. D.J. Alves Correia Silva Nº322
Fátima (Ourém), 2495-402
Telefon: +351 249 539 270
E-mail: mail@hotelcanadafatima.com

Zapraszamy do obejrzenia filmu Fatima 13.10. 2013.